וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר טיפס חזרה ב-1% ל-3.87

יובל מעוז

24.10.2008 / 9:02

המטבע האמריקאי מסיים שבוע של התחזקות משמעותית. היורו נחלש ב-1.3% לרמה של 4.856 שקלים

לאחר שטיפס לרמות בהן שהה בפעם האחרונה בסוף 2007, ונחלש הבוקר בכ-1.6% מול השקל, מחק המטבע האמריקאי את הירידות מול השקל וחזר להתחזק במסחר בין הבנקים.

הדולר עלה ב-1% ושערו היציג נקבע על 3.879 שקלים. מתחילת השבוע עלה הדולר ב-3.7%, וכעת הוא נמצא ברמה בה היה לאחרונה בדצמבר 2007. במסחר בין הבנקים לאחר קביעת השער היציג שב הדולר להיחלש ומאבד כעת 0.9% לרמה של 3.843 שקלים. בעולם מתחזק הדולר ב-2.8% מול היורו לרמה של 1.258 דולר ליורו.

בחדר מסחר של אחד הבנקים סיפרו, כי המסחר היום נע בעיקר בעקבות מכירות של שחקנים זרים, ביניהם בנקים וגופים פיננסים אירופים ואמריקאים גדולים. סוחר מט"ח הסביר את התחזקות השקל היום בכך ש"הדולר טיפס מהר מדי. מול היורו חל תיקון קל, ובעקבות כך ציפינו לאיזשהי נפילה, שחלה היום".

היורו נחלש היום ב-1.3% ושערו היציג נקבע על 4.856 שקלים ליורו. מתחילת השבוע נחלש בדולר ב-3.3%.

במחלקת המחקר של בנק לאומי כותבים בסקירתם השבועית כי התחזקותו של הדולר השבוע מול השקל נבעה ממגמת התחזקותו של הדולר בעולם, שמקורה בהכרה העולמית כי המשבר זלג גם לארצות אירופה, והיא ביססה את ההרגשה כי המשק האמריקאי יהיה ראשון לצאת ממנו.

"בהתאם, גם מול השקל חלה השבוע התחזקות משמעותית בדולר. מדד ספטמבר האפסי שסימן את השפעת המשבר על הכלכלה הריאלית והציפיות להמשך הורדות ריבית בשנה הקרובה תמכו במגמה זו. גורם נוסף אשר ממשיך לתמוך בדולר הוא הודעת הנגיד בערב יום הכיפורים כי ישקול להמשיך ברכישות המט"ח גם לאחר השגת יעד יתרות המט"ח של בנק ישראל", כותבים בבנק לאומי.

"הדולר שב להיות מטבע מקלט בתקופת מיתון עולמי"

ביחידת ההשקעות והאסטרטגיה של בנק מזרחי טפחות מסבירים את היחלשות השקל בשבועות האחרונים מול הדולר: "לא מדובר בפיחות של השקל מול הדולר, אלא בתיסוף של הדולר מול רוב המטבעות בעולם. הדולר שב בבטחה לתפקידו המסורתי כמטבע מקלט בעיתות מיתון עולמי, לאחר שהתברר פעם נוספת כי כשארה"ב חלשה העולם עדיין לא ערוך לצמוח בלעדיה. היורו 'קרא תגר' על הדולר וכעת הוא 'משלם את המחיר'".

במזרחי טפחות מונים את הסיבות שהובילו להיחלשות השקל בתקופה האחרונה: הורדת הריבית המפתיעה ב-0.5%, כשהורדה נוספת תיתכן כבר ביום שני הבא; מדד המחירים לצרכן, שלראשונה זה זמן רב נותר ללא שינוי והיה נמוך משמעותית מהציפיות; האווירה הגלובלית הבינלאומית, כשהמשק תלוי מאוד בייצוא למשקים שנכנסים במהירות למיתון כלכלי; בנק ישראל רמז כי ימשיך לרכוש מט"ח גם לאחר שהמכסה המתוכננת תושג, במידת הצורך. "בכלל, הודעותיו האחרונות של הבנק הראו בבירור כי בשל המצב הוא נותן כעת משקל רב יותר לנושא הצמיחה הכלכלית והיציבות הפיננסית ופחות לנושא יציבות המחירים - נקודה שאינה לטובת השקל".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • מט"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully