וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס תומך בברק אובמה

24.10.2008 / 3:21

אחד העיתונים המשפיעים ביותר בארה"ב מפרסם כצפוי במאמר המערכת קריאה פומבית להצביע עבור המועמד הדמוקרטי לנשיאות

עיתון ה"ניו יורק טיימס", קורא במאמר המערכת שמתפרסם היום (שישי) להצביע למועמד הדמוקרטי ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית.

"אובמה הפך למנהיג, והצליח להכניס תוכן להבטחותיו לשינוי ותקווה". מוקדם יותר השנה תמך העיתון בסנטורית הילרי קלינטון לתפקיד המועמדת של המפלגה הדמוקרטית, אך בעיתון ציינו כי אובמה הצליח למחוק את ההסתייגויות והסיבות שהביאו לתמיכתם בקלינטון על פניו.

"אובמה הצליח להוכיח קור רוח, ואנו מאמינים כי יש לו את היכולת והרצון להתמודד עם הבעיות שניצבות לפתחה של ארצות הברית". בעיתון ציינו כי הבחירה בין אובמה לבין יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין הייתה קלה ביותר. "הבחירה של מקיין בסגניתו, שברור כי אינה מתאימה לתפקיד הייתה שיקול דעת מוטעה שהאפילה על 26 שנים של עשייה בקונגרס".

עורכי העיתון התייחסו לסוגיית המשבר הכלכלי ולהצעותיהם של שני המועמדים, וגם כאן הביעו תמיכה בלתי מסוייגת בעמדתו של אובמה. "המערכת הכלכלית בארצות הברית הינה קורבן של המדיניות הרפובליקנית, הרעיונות הללו הוכחו כמוטעים, אולם ג'ון מקיין, שמכנה את עצמו כחייל במהפיכה של רייגן, עדיין מאמין ברעיונות אלו, אובמה מנגד מביע עמדות ברורות לגבי שינוי מבנה המיסוי במדינה במטרה להפוך אותו לצודק יותר. אנשי ההון שנהנו בצורה חסרת פרופורציות מקיצוצי המיסים שהנחיל משטרו של בוש יאלצו לשלם יותר. ואילו העובדים האמריקאים שראו כיצד רמת החיים שלהם נופלת בשנים האחרונות יהנו מהשינויים".

התמיכה של הניו יורק טיימס במועמד הדמוקרטי הייתה צפויה יחסית. בשתי מערכות הבחירות האחרונות תמך העיתון במועמדים הדמוקרטים. ב-2004 תמך העיתון במועמד ג'ון קרי ובשנת 2000 תמך בסגן הנשיא לשעבר אל גור.

בעיתונים מרכזיים בארצות הברית מוביל אובמה בתמיכת עורכי העיתונים בשיעור של שלושה לאחד מול יריבו הרפובליקני. יחד עם זאת נראה כי לתמיכה הפומבית של העיתונים במאמרי המערכת ישנה השפעה מועטה על הבוחרים בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully