וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן מודה: טעיתי בנושא הרגולציה

24.10.2008 / 1:18

הנגיד האמריקאי לשעבר אלן גרינספן הודה בדיון בקונגרס כי יש לו אחריות למשבר הנוכחי. "המשבר הזה רחב יותר מכל מה שיכולתי לדמיין"

הנגיד האמריקאי לשעבר אלן גרינספאן, אמר לקונגרס כי הוא מופתע לגמרי מההתמוטטות של שוק האשראי בארצות הברית, והודה כי יש לו אחריות מסויימת למצב, בכך שטעה בהתנגדותו לרגולציה.

"המשבר הזה הפך להיות רחב יותר מכל מה שיכולתי לדמיין, אנחנו נמצאים במצב של שוק וחוסר אמונה", אמר גרינספאן שסיים את תפקידו ב-2006.

כשהבחירות בארצות הברית הולכות ומתקרבות והמשבר הכלכלי מאיים בפיטורים נרחבים בכל המגזרים, ואזרחים רבים עלולים לאבד את בתיהם כתוצאה מהמשבר, ישנם אנשים רבים שמפנים את האצבע לעבר מדיניותו של הנגיד לשעבר גרינספאן כאחד הגורמים למשבר. גרינספאן הוריד בצורה דרמטית את הריבית בארצות הברית והתנגד לרגולציה חריפה יותר על המערכת הכלכלית.
.
"הסיבות שהפקדנו את תפקיד הנגיד בידך היו כדי שתוכל לצפות את הבעיות שמתפתחות עוד לפני שהן הופכות למשבר", אמר יושב ראש הוועדה שדנה בנושא בבית הנבחרים הנרי ווקסמן, "כשאתה אומר שפשוט לא ראית את זה מגיע, זה אינו מספק אותי כלל וכלל".

נראה שהמשבר הנוכחי שינה מעט את גישתו של אחד המתנגדים הגדולים ביותר לרגולציה, אלן גרינספאן. כשנשאל על ידי ווקסמן האם טעית בהנחותיך, השיב גרינספאן, טעיתי בצורה חלקית בנושאים מסויימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully