וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין יצא לכבוש את פלורידה עם אוטובוס

עידן דורנר

23.10.2008 / 21:27

המועמד הרפובליקני מנסה לגייס כל קול אפשרי במדינת המפתח. הוא כמובן תקף את אובמה, שלקח יום חופש ונסע לבקר את סבתא

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין תקף היום (חמישי) את יריבו הדמוקרטי ברק אובמה בנושאי מסים וביטחון לאומי. מקיין עורך מסע בחירות באוטובוס ברחבי פלורידה, מדינת מפתח במירוץ לבית הלבן. לפי חלק מהסקרים, מקיין מפגר גם בסקרים הארציים וגם בסקרים של מדינות המפתח. הוא מתקשה לגרוף תמיכה ונאלץ להילחם על כל קול, גם במדינות שהצביעו במערכות בחירות קודמות למועמד הרפובליקני.

פחות משבועיים לבחירות, מקיין מקווה למשוך בוחרים דוגמת ג'ו השרברב, אותו אלמוני שפרץ לתודעה כשהתעמת עם אובמה בעצרת בחירות בה הביע חשש מתוכניתו להעלאת מסים והפך לסמל האמריקאי הממוצע.

לטענת מקיין, תכניתו הכלכלית של אובמה, הכוללת העלאת מסים למי שמרוויח יותר מ-250 אלף דולר בשנה, נועדה לבזבז את כספי הציבור. הוא כינה אותה "הפצה מחדש של ההכנסות" ואמר כי תפגע בעסקים הקטנים, שהם היחידים שמגייסים כעת עובדים חדשים, לאחר שבשבוע שעבר נרשמה שוב עלייה במספר דורשי העבודה.

"אנחנו נשקם את הכלכלה שלנו, נעלה אותה בחזרה למסלול ולא נעשה זאת על ידי בזבוז כספים והעלאת מיסים. לא ניקח כסף מקבוצה אחת של אמריקאים וניתן אותו לקבוצה אחרת. היינו כבר בסרט הזה", אמר מקיין. אנשים רבים שבאו לראות אותו לבשו את חולצות "ג'ו השרברב", שהפכו ללהיט. "יותר חשוב לאובמה להשתמש במיסים כדי לבזבז כסף מאשר ליצור תכנית מיסוי שתיצור עבודות וצמיחה לכלכלה", הוסיף.

אובמה, שטוען מנגד כי תכניתו דווקא תקל על 95% מהאמריקאים, לקח יום חופש מהקמפיין כדי לערוך מסע פרטי לביקור סבתו החולה בהוואי, אותה סבתא שעזרה רבות בגידולו ושאותה הוא מעריץ. לפני שיצא להוואי, מתח ביקורת על תכניתו של מקיין לקצץ במסים. בעצרת באינדיאנפוליס, שמשכה 35 אלף איש, אמר אובמה: "ובכן אינדיאנה, היריב שלי יכול לקרוא לתכנית שלי כלכלה פונדמנטליסטית, אך אנחנו יודעים שזה רק שם קוד לפילוסופיה הכלכלית 'קודם וול סטריט אחר כך מיין סטריט' שליוותה אותנו בשמונה השנים האחרונות . זאת טעות בסיסית".

גאה בשרה פיילין

מקיין מסייר באוטובוס ב"חגורת" מחוזות במרכז פלורידה, בה עליו לגייס מספר רב ככל שניתן של מצביעים, על מנת להציל את המדינה בה ניצחו הרפובליקנים בשתי מערכות הבחירות האחרונות האחרונות. לפי הסקרים, המירוץ בפלורידה צמוד במיוחד. במהלך הסיור ביקר מקיין, בין היתר, במחסן עצים, במסעדה פורטו ריקנית ובמרפאת שיניים.

מקיין לא שכח להביע תמיכה בלתי מסוייגת בסגניתו, מושלת אלסקה שרה פיילין, שהפיחה רוח חיים במפלגה אך לא שיפרה את תדמיתה בקרב הציבור הרחב. לאחר שנחשף כי המפלגה הוציאה בחודש ספטמבר 150 אלף דולר בחודש על בגדים, איפור ואביזרי אופנה עבור פיילין, הביקורת עליה רק התגברה.

"חברים, אני כל כך גאה בשרה פיילין ובמה שהיא מייצגת: רפורמה, משפחה וכל הדברים שאנו מעריכים. אני מאוד גאה בה ואני יודע שגם אתם". מקיין גם לא שכח לתקוף את אובמה על הערה שהושמעה עלי ידי סגנו, ג'ו ביידן, שאמר כי אם ייבחר, אובמה ייאלץ להתמודד עם משבר בינלאומי שיזמו אלו שירצו לבחון אותו".

מקיין תקף: "אנחנו לא רוצים נשיא המזמין מבחנים עולמיים, בשעה שהכלכלה שלנו במשבר והאמריקאים כבר נלחמים בשתי מלחמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully