וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "המחבל הגיע לירושלים במטרה לרצוח"

נתיב נחמני

23.10.2008 / 19:24

השר דיכטר ביקר בזירת הפיגוע בו נהרג תושב הבירה ושוטר נפצע. "המחיר קשה, אך תפקיד השוטרים להיות חיץ בין אזרחים למחבלים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"מחיר הפיגוע היום בירושלים, גם הרוג וגם פצוע - הוא קשה", כך אמר היום (חמישי) השר לביטחון הפנים אבי דיכטר שהגיע לזירת פיגוע הדקירה בשכונת גילה כשהוא מלווה בבכירי המשטרה. "עם זאת, אמרתי בהרבה הזדמנויות ששוטרים תפקידם להיות חיץ בין אזרחים למחבלים, והחיץ הזה עולה לפעמים בנפגעים כמו היום".

בפיגוע נהרג אברהם עוזרי, תושב העיר בן 86, ושוטר, רס"ר דניאל מוצא, נפצע באורח בינוני עד קשה. הפיגוע בוצע על ידי מוחמד סלאח עבד אלבדאן, בן 21 מהכפר תקוע, המוכר לכוחות הביטחון. לדברי דיכטר, "מדובר במחבל שהגיע משטחי יהודה ושומרון במטרה לרצוח. הוא לא נקלע למצוקה ואז רצח. השוטרים באו במטרה לסכל".

יואב מזרחי, האזרח שהשתלט על המחבל לאחר שנורה, נפגש עם השר ושחזר בפניו את השתלשלות הארועים. מזרחי סיפר לוואלה! חדשות: "הגעתי מרחוב סמוך וראיתי ניידת משטרה ובחור בן 20 שמכה שוטר. עצרתי את הרכב וראיתי שהבחור הוציא סכין והתחיל לדקור את השוטר, שנפל על הרצפה. השוטר הוציא את נשקו וירה המחבל שהצליח להימלט. תוך כדי ריצה נתקל המחבל באדם מבוגר ודקר אותו באולר. הזקן התמוטט ואני המשכתי לרוץ אחריו. אחרי 150 מטר בערך, תפסתי את המחבל מהכתפיים, זרקתי אותו על הרצפה וקיפלתי את האולר כדי שלא ידקור אותי. צעקתי לאנשים להזעיק משטרה וראיתי שיורד למחבל דם מבטנו".

הפיגוע התרחש ברחוב ורדינון בשכונת גילה בירושלים. הצעיר הפלסטיני דקר את השניים וניסה להימלט מהמקום. הוא נורה על ידי שוטר ונפצע באורח בינוני עד קשה ונלכד על ידי אזרח שהיה במקום. מהמשטרה נמסר, כי הרקע לדקירה לאומני. הפצועים פונו על ידי צוות של מגן דוד אדום לבתי החולים "שערי צדק" ו"הדסה עין כרם" בעיר. עוזרי הגיע לבית החולים במצב המוגדר כמוות קליני ומת זמן קצר לאחר מכן מפצעיו.

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבל שלף סכין לעבר זוג שוטרים בזמן שבדקו אותו בדיקה שגרתית ודקר אחד מהם. השוטר שנדקר ירה במחבל שנמלט כשהסכין בידו. במהלך בריחתו דקר את עוזרי בן ה-86 ופצע אותו באורח אנוש. מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, אמר כי הדוקר מאושפז וייחקר לאחר שמצבו הבריאותי ישתפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully