וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת שכר: כמה אני שווה באמת?

JobCity

23.10.2008 / 16:50

כל הדרכים לדעת - האם משלמים לכם מספיק בעבודה, וכמה אתם שווים באמת?

לא משנה אם אנחנו מחפשים שינוי בקריירה, או שכבר הציעו לנו עבודה חדשה, זה תמיד רעיון טוב לעשות "שיעורי בית" בכל הנוגע לשכר שלנו. ברגע שאנחנו יודעים מה השכר הנהוג למשרה שלנו, אנחנו יכולים להתחיל להתכונן למשא ומתן ולעשות צעדים מושכלים בכל מה שקשור לקריירה.

דבר אחד שכדאי לזכור כשמתחילים לאסוף את המידע: יש גורמים מסוימים שיכולים להבדיל את המשכורת שלנו מזאת שהנתונים היבשים מדווחים עליה.

המשכורת מתבססת על:

* הכישורים שלך: הנסיון התעסוקתי שלך, מיומנויות והשכלה (כולל תארים והכשרות שעברת). כל אלה יבואו לידי ביטוי בעת חישוב השכר.

* גודל החברה: עבודות דומות יכולות להיות בעלות שכר שונה כשמדובר על חברה גדולה מול חברה קטנה (ולאו דווקא ביחס ישר). בחברה קטנה יתכנו גם תחומי אחריות נוספים, ופוטנציאל התרחבות שיהפכו משרה לאטרקטיבית יותר.

* סוג התעשייה: שוב, עבודות זהות בתחומי תעשייה שונים לא יציעו לרוב את אותו השכר. לדוגמא: עוזרת אדמיניסטרטיבית תרוויח באופן מסורתי פחות בארגון ללא מטרות רוח מאשר בחברה כלכלית.

* חבילת תנאים סוציאלים: למרות שייתכן מצב בו תוצע לך משרה שהשכר בה נמוך מזה שציפית לו, חשוב לקחת בחשבון את ההטבות הסוציאליות הנלוות לכל הצעה. ייתכן מצב בו השכר יהיה נמוך יותר אבל ההטבות שיכללו (כמו ימי חופשה, השתתפות בשכר לימוד, או שעות עבודה גמישות) יהפכו את ההצעה לאטרקטיבית הרבה יותר.

מידע והשוואה

החדשות הטובות הן שהיום קל הרבה יותר להשיג את כל המידע שצריך לצורך ההשוואה. הדבר היחיד שצריך לדעת הוא רק איפה ואיך בדיוק לחפש. ובדיוק בשביל זה קיים המדריך. הנה רשימה של המקורות הטובים ביותר שיעזרו לכם להבין לאיזו רמת שכר כדאי לכם להתכוונן.

זיכרו, חשוב שתצליבו נתונים עם יותר ממקור אחד, כדי לקבל תמונה אובייקטיבית ורחבה עד כמה שאפשר.

אתרים המציעים נתוני שכר:

הדרך הקלה והזמינה ביותר היא דרך אתרי אינטרנט אשר עוסקים בכח אדם ומחזיקים נתונים מעודכנים על משרות שונות לפי נסיון והשכלה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

פרסומים מקצועיים:

בימינו מאד נפוץ שלכל תעשייה, ולפעמים אפילו לתפקידים ספציפיים בארגון (כמו מהנסי תעשייה וניהול או מנהלי משאבי אנוש) יש ארגונים מקצועיים שעוסקים בהוצאה לאור של אתרים או מגזינים מקצועיים שכוללים מידע על התפקידים וסקרי שכר מדי כמה חודשים

פה לאוזן:

השיטה שתמיד מוכיחה את עצמה מחדש – להתחבר עם אנשים מהתחום המבוקש ולשמוע מה הם מספרים, על התפקיד ועל סביבת השכר המקובלת.

אם מה שמעניין אותך זה להתקדם בתוך החברה שבה אתה נמצא היום, עמיתים לעבודה יכולים להוות משאב חשוב למידע. ולמרות זאת – גם אם אתה שומע השערה של חבר לעבודה אודות שכר פוטנציאלי של משרה אחרת – זוהי עדיין שמועה ואל לך להתייחס אליה כעובדה מוגמרת או לחזור עליה בעת המשא ומתן על השכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully