וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: "היה משבר אמון בין בר לב למפכ"ל"

עדי שמחוביץ

23.10.2008 / 15:41

בתשובתה לבג"ץ, דרשה המדינה לדחות את עתירתו של מפקד מחוז דרום לשעבר נגד פיטוריו. "הותרתו בתפקיד היתה פוגעת במשטרה"

המדינה ביקשה היום (חמישי) מבג"ץ לדחות את העתירה שהגיש מפקד מחוז דרום לשעבר, ניצב אורי בר-לב, בעניין פיטוריו. בתשובתה טוענת המדינה כי עדיין לא ניתנה החלטה בעניין פיטוריו של בר-לב ועל כן הוא עדיין ממשיך לשרת במשטרת ישראל: "עתירה זו אינה אלא עתירה מוקדמת, המבקשת לתקוף החלטה שטרם באה לעולם".

בתשובתה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביגיל בורוביץ', כתבה המדינה כי ביום ראשון יערך לבר-לב שימוע, בו צפוי השר לביטחון פנים אבי דיכטר, לשמוע את טענותיו בעניין הפיטורים. רק לאחר מכן יקבל השר החלטה בנושא. נוסף על כך, גם אם יחליט דיכטר על פיטוריו של בר-לב אין מדובר "בפיטורים מיידים". בר-לב, כקצין בכיר, יהיה זכאי לחופשת פרישה בת תשעה חודשים לפחות, לפני סיום שירותו.

המדינה גם דוחה את טענתו של בר-לב כי לא ניתנה לו הזדמנות להשמיע טענותיו בפני מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, טרם ההמלצה לפטרו וטענה כי בכל מקרה, המפכ"ל אינו הגורם המוסמך לקבל החלטה בדבר פיטורי קצין בכיר במשטרה. סמכות זו מסורה לשר לביטחון פנים.

לעניין טענתו של בר-לב כי ההחלטה להוצאתו לחופשה כפויה נגועה בחוסר סבירות ובשיקולים זרים, טוענת המדינה כי המצב שנוצר חייב הוצאתו לחופשה כפויה. זאת, בשל משבר האמון שנוצר בין המפכ"ל לבין בר-לב, שכפוף אליו באופן ישיר: "בנסיבות המצערות שנוצרו, הותרתו בתפקיד לא היתה מאפשרת את תפקודה התקין של המערכת והיתה פוגעת בתדמיתה של המשטרה", נכתב בכתב התשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully