וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבאל'ה

אביה פרי

23.10.2008 / 14:10

אם החלטתם לאמץ כלב וכבר בא לכם על הגור החמוד ההוא, כדאי שתדעו שבוגר יכול להתאים לכם הרבה יותר

זמן

כלב בוגר זקוק לשלושה-ארבעה טיולים ביום ותשומת לב בהתאם לכמה שתוכלו ולאופיו. ברוב המקרים הוא לא יעיר אתכם בלילה (בניגוד לגור) וילמד להשתלב בסדר היום בבית במהרה. גידול גור כלבים בבית דורש שעות רבות של השקעה: אם בניקיון צרכים, תשומת לב, טיולים או חינוך. על מנת ללמד גור צעיר לעשות את צרכיו בחוץ, יש להוציאו כל מספר שעות קבוע בהתאם לגילו. ככל שהגור צעיר יותר כך הפרשי השעות בין טיול לטיול קטנים יותר.

צרכים

כלב בוגר יוכל כמובן להתאפק, משך ההתאפקות המרבי המומלץ הוא שמונה שעות בין טיול לטיול. יש לציין שגם לכלבים בוגרים יכולות לקרות "תאונות" צרכים. לרוב הדבר די נדיר. במידה שהדבר הופך לשכיח והכלב שלכם מתחיל לאבד שתן יש לשלול בעיה רפואית. לגור אין את היכולת הפיזית לשלוט על הסוגרים ועל צרכיו ולכן הוא עושה אותם בבית. הלמידה וההרגלה של הכלב למספר טיולים ביום בהם הוא צריך לעשות את צרכיו היא הדרגתית וממושכת. עד אז, תצטרכו כנראה לפתח קשר עמוק עם המגב.

חינוך

גור הוא כמו גוש פלסטלינה קטן ורך, איך שתעצבו אותו – כך הוא יצא. לכן, כלל לא מומלץ לחסרי ניסיון לגדל גור. ברוב המקרים הם מתייאשים מהגור ומוסרים אותו למשפחה אחרת שכמובן לא מסתדרת אף היא עם ההרגלים הרעים שהוקנו לגור "בטעות" ומוסרת אותו הלאה. בכך היא מעמיקה עוד יותר את בעיות ההתנהגות שיצוצו בהמשך הדרך.

למרות הדעה הרווחת, בתור כלב ראשון, עדיף לאמץ כלב שכבר מחונך ועבר את השלב הקשה יותר של הרס הבית והצרכים בכל מקום, ללמוד ולהכיר אותו.חשוב לזכור שגם כלב בוגר יכול ללמוד, להשתנות ולסגל הרגלים חדשים המתאימים לבעל הבית. הכלב יתאים עצמו לתנאים החדשים במהרה ויהיה אסיר תודה על ההזדמנות שניתנה לו להתחיל בחיים חדשים.

ריהוט, נעליים משקפיים או כל דבר אחר

נכון, קיימים גם כלבים בוגרים שתחשוק נפשם דווקא בשולחן שעובר מדור לדור כבר שנים רבות. אך תופעה זו שכיחה יותר אצל גורים המחליפים שיניים, מוציאים מרץ ופורקים שעמום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

גודל סופי

אצל גורים, למרות שניתן להבחין בתערובת הגזעים (במידה שלא מכירים את ההורים) אצל רוב הכלבים, לא ניתן לקבוע באופן מדויק את הגודל הסופי אליו יגיע הכלב בבגרותו. נטישות רבות (ולא מוצדקות) אירעו בגלל שהגור הקטנטן והחמוד הפך לכלב גדול ואנרגטי מדי. באימוץ כלב בוגר – מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל.

היצע וביקוש

בגלל חוסר מודעות, אנשים רבים מעדיפים גורים על פני כלבים אחרים ולכן הם מוצאים בתים מהר יותר. חישבו על כל הכלבים הנוחים והטובים שרק מחכים למישהו שיקח אותם כדי לתת לו את כל כולם. תנו להם צ'אנס ולא תתחרטו. גורים נחשבים גורים עד גיל שנה ואפילו יותר, אבל בערך בסביבות גיל חמישה - שישה חודשים הם הופכים ל"גדולים מדי" עבור המשפחות המאמצות וצריכים להמתין עד שיגיע מישהו שרוצה כלב בוגר.

גור או בוגר, העיקר שתזכרו - כלבים לא קונים, כלבים מאמצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully