וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור על אהבה וחושך

ירון שוורץ

24.10.2008 / 9:35

כה אמר הנביא זרתוסתרא: ”יש מלחמה בין כוחות החושך והאור וכל אדם זכאי לבחור בגאולה או בגיהינום”. הלקסיקון עם הדת הזראוסטרית

זרתוסתרא והדת הזראוסטרית

והפעם שיעור קצר במדעי הדתות של הסלבריטאים. אנו מתבשרים חדשות לבקרים כי עוד ועוד מיקירנו המפורסמים בוחרים לעצמם דרך רוחנית ומצטרפים בקלילות לאשרם, ישיבה או מקדש בהימלאיה. רצינו שתדעו עוד הרבה לפני שהפכתם לכאלו מומחים בקבלה ובודהיזם, היו כאן לפניכם שני מגה-סלבס: פרדי מרקורי וזובין מהטה, שמילדותם חברו לאחת הדתות העתיקות ביותר בעולם, הדת הזראוסטרית.

הזראוסטריה נוצרה באזור פרס, במאה ה-14 לפני הספירה, על ידי הנביא זרתוסתרא, שקבע כי ישנה מלחמה מתמדת בין כוחות החושך והאור וכי ישנו אל אחד בעולם א?הו?רה מ?אז?ד?ה שמו, שתפקידו לשמור את עליונותו של הטוב על הרע. כל אדם בחייו זכאי לבחור לאיזה צד ברצונו להשתייך, אך אלו שיתמידו באור, יזכו לגאולה, בעוד הדבקים בחושך, יובלו אחר כבוד לגיהינום. כיאה לדת קדומה הקפידו הזראוסטרים על מגוון מנהגים מוזרים, הבולט שבהם היה הנחת גופות המתים על האדמה, בהמתנה להיאכל על ידי עוף השמים.

במשך כמעט אלף שנה שלטה הדת הזראוסטרית באיזור פרס ובעולם הישן, עד שנכבשה וסולקה על ידי האסלאם. או אז, במאה העשירית לספירה יצאו ספינות זראוסטריות מפרס לחופי הודו והקימו מחדש את מקדשיהם בעיר בומבי שבהודו. כיום יש בעולם פחות מ-200 אלף זראוסטרים ומספרם רק הולך ומצטמצם. הסיבה העיקרית לכך, תאמינו או לא, היא דלדול בכמות אוכלוסיית העופות הדורסים בעולם, שמביאה לכך שגופותיהם של הזראוסטרים אינן נאכלות. על פי אמונתם, זהו סימן שנשמתם לא תזכה לגאולה ולכן רבים מהם מעדיפים להתבולל בהקדם האפשרי ולהתחתן עם בני דתות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully