וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב הרוח

נורית אסיאג

23.10.2008 / 12:00

ביקורו של ההילר ד"ר אריק פרל, לגלות את הכתיבה בסדנה ופסטיבל שכולו מים - האירועים הרוחניים הבולטים של השבוע

הפנינה שבספקטרום

בדרך כלל נזהר המדור מכתיבה על הילרים, על אחת כמה וכמה כשנציגיו לא התנסו בשיטה. הרי מי יודע אם זה באמת עובד? מי יכול להבטיח שזה יעבוד גם בשבילכם? וכשמדובר בפרידה מסכום לא מבוטל, אנו נזהרים שבעתיים. בכל זאת לא עמדנו בפיתוי (אורח מחו"ל! כתב רב מכר!) והחלטנו לדווח על בואו של ד"ר אריק פרל, שעשה את הדרך הארוכה מאמריקה כדי להציג, להדגים וללמד את ההתחברות מחדש (Reconnection).

פרל עסק בכירופרקטיקה בלוס אנג'לס, עד שלפני כ-12 שנה התחילו לדווח לו מטופלים על נסים רפואיים שקרו להם ובהם גם כאלה שקמו מכיסא גלגלים. בשנים הראשונות התעלם/הדחיק/התבייש/הסתיר פרל את העניין, אחר כך ניסה להבין ובסוף השלים עם הגזירה. לפני כשמונה שנים עזב את הכירופרקטיקה ופנה להתחברות מחדש. הטענה שמאחור: לבני אדם יש יכולת לשלוט בתדרים המאפשרים ריפוי ללא נגיעה. כלומר, לא רק פרל עצמו יכול לעשות שימוש בתדרים, כל אחד ואחד יכול ללמוד (ועוד ביומיים בלבד) את הידע ולהפוך למטפל. ספרו "התחברות מחדש" פורסם בארצות רבות (ואצלנו בהוצאת אור~עם), ובמקומות רבים הפך לרב מכר. בכל זאת לא הצליח המדור לאתר ערך על פרל בוויקיפדיה.

לא נלאה אתכם במיני תיאוריות וניסיונות הסבר מדעיים (כן, גם פה הקוונטים משחקים תפקיד), לא נציג בפניכם מקרים או נסים רפואיים (אבל חפשו סרטונים ביוטיוב) ובטח ובטח שלא נבטיח שזה עובד (גם פרל בעצמו מבהיר שלא תמיד זה עובד). רק נגלה לכם שהיום (חמישי, 23 באוקטובר) ייערך מבוא לסמינר ובמהלך שישי עד שבת יתקיים סמינר בהנחייתו (לשומרי שבת, מפגש השלמה ביום ראשון). הסמינר עצמו אינטנסיבי וגם בו וגם במבוא יינתנו הדגמות.

סמינר התחברות מחדש. מפגש מבוא: ה', 23 באוקטובר, בשעה 19:30, עלות השתתפות: 180 ש' (מפגש המבוא חיוני לסמינר). סמינר: ו'-שבת, 25-24 באוקטובר, בין השעות: 9:00-18:00 (מפגש השלמה לשומרי שבת: א', 26 באוקטובר, בין השעות 9:00-19:00). עלות השתתפות: 2,250 ש'.

ניצוץ קטן בלב

כתיבה, כמו כל יצירה, היא עבודה של אדם עם עצמו. היא להעז, לחלום, לגעת ולחפור פנימה עם הרבה השקעה ומשמעת. "אחת הבעיות בכתיבה היא להושיב את עצמך", מסבירה מיה הוד, מנחת הסדנה טעימה בכתיבה שתיפתח השבוע. כמי שניגשת לכתיבה (גם אם קשה לכנותה יצירתית) רק כשגרזן הדד-ליין מאיים על צווארה, אני חייבת להסכים.

הוד, בעלת תואר שני בכתיבה יוצרת, מנחת קבוצות, מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP, עיתונאית ויוצרת - משלבת בסדנה שני מישורים: מקצועי ורגשי. הפן המקצועי כולל הוראות והנחיות לשיפור הכתיבה והיכרות עם עקרונות מבנה הסיפור, יצירת דרמה, בניית דמות וכו', ולצדו התעמקות בצד הרגשי של הכתיבה - איך אני מביאה את עצמי, כיצד להיפתח ולהעז. הסדנה בנויה מ-12 מפגשים שכל אחד מהם מוקדש לנושא אחר (חלומות, חושים, גוף וכו'). המשתתפים קוראים קטעים שכתבו בבית ולאחר מכן מתרחש תהליך של משוב מצד חברי הקבוצה בליווי הנחיה והדרכה של הוד. הסדנה מיועדת לעשרה אנשים בלבד כדי שכל אחד יוכל לקבל את המקום ואת תשומת הלב שיעזרו לו להתקדם להגשמת מטרותיו (והמשמעות הנוספת: אולי סוף סוף תושיבו את עצמכם).

סדנת טעימה בכתיבה. סדנת בוקר (בגבעתיים): ימי ג', בין השעות 19:30 -22:00, מפגש ראשון ב-28 באוקטובר; סדנת ערב (ברמת גן): ימי ד', בין השעות 10:30-13:00, מפגש ראשון ב-29 באוקטובר. פרטים והרשמה בטל', 7480632- 054, עלות השתתפות: 1,300 ש'.

בואי נימלט מהאספלט

האמת, אחרי כמה שנים של כתיבה על פסטיבלים של גוף-נפש-רוח כבר חשבתי שקראתי הכל וששום קומוניקט או תוכניה לא יפתיעו אותי. טעיתי. בחמישי, 30 באוקטובר, ייפתח לראשונה פסטיבל בן שלושה ימים המוקדש כל כולו לאנשי המים. רוברטו דוניו, מפיק הפסטיבל, מסביר שהפסטיבל נערך בדגש תנועתי - איך להיות במים וכיצד הגוף נע ומגיב למים.

עיון בלוח השיעורים מגלה שגם כאן אומצה שיטת המתחמים, שלושה מהם רטובים (בריכת מים מלוחים, בריכת מים מתוקים ובריכת מי-ים) ושלושה יבשים. התוכנית הרטובה מציגה מגוון פעילויות במים, ובהן יוגה, הצללה ודיאלוג עם המים. התוכנית היבשה כוללת מפגשי תנועה (קונטקט אימפרוביזציה, טאנסו ועוד) והרצאות בנושאים כמו דולפינים או בריכות שחייה טבעיות. דוניו מוסר שהפסטיבל מיועד גם למטפלים וגם לחסרי ניסיון המעוניינים לקבל טעימה מהתחום ולהכיר את הנפשות הפועלות בו. כרטיס לפסטיבל כולל כניסה לריף הדולפינים, השתתפות במסיבות וארבעה שיעורים לפחות.

כנהוג בפסטיבלים יש גם אירועים בעלי אופי חברתי (מסיבות ומעגל סגירה), אך בניגוד למקובל, אין הסדרי לינה ועליכם לדאוג לכך בעצמכם (אם כי דוניו ינסה לעזור לכם ולהפנות אתכם למקום המתאים לכיס שלכם).

פסטיבל המים. ה'-שבת, 30 באוקטובר עד הראשון בנובמבר. ריף הדולפינים, אילת. עלות השתתפות: 750 ש' (400 ש' ללא השתתפות בסדנאות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully