וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בימין: "להרוס את בית המחבל מי-ם"

יהושע בריינר, נתיב נחמני ופנחס וולף

23.10.2008 / 18:05

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לפיגוע הדקירה בבירה. ח"כ אורלב: "לקבוע תג מחיר", ח"כ אריאל: "הפיגוע - בגלל הססנות הממשלה"

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

.

בעקבות פיגוע הדקירה בירושלים חזרו הקולות במערכת הפוליטית הקוראים להרוס את ביתו של המחבל. יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב אמר כי "על הממשלה להתעשת ולקבוע תג מחיר ברור, לפיו יהרס ביתו של כל מחבל". אורלב הוסיף ואמר כי "מדיניות ההבלגה היא שהביאה לשרשרת הפיגועים בירושלים".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי- מפד"ל) אמר כי "הפיגוע היום הוא תוצאה ישירה של הססנות הממשלה. המחבלים מרגישים חופשי להרוס משפחות בירושלים כיוון שלא הורסים את בתי המחבלים מהפיגועים הקודמים".

בתוך כך, הערב פורסם שמו של המחבל: מוחמד סלאח עבד אלבדאן, בן 21 מהכפר תקוע. אלבדאן מוכר למערכת הביטחון בעקבות מעורבות בעימותים אלימים באזור מגוריו ונעצר בעבר פעמיים בגין שהייה בלתי חוקית בישראל. בפיגוע היום נרצח אברהם עוזרי, בן 86 ונפצע באורח קשה בינוני עד קשה שוטר.

בפיגוע היום נרצח אברהם עוזרי, בן 86 ונפצע באורח קשה בינוני עד קשה שוטר. פיגוע דקירה התרחש ברחוב ורדינון בשכונת גילה בירושלים. על פי הדיווח, צעיר ערבי, ככל הנראה תושב השטחים, דקר את השניים וניסה להימלט מהמקום. הוא נורה על ידי שוטר ונפצע באורח בינוני עד קשה ונלכד על ידי אזרח שהיה במקום. מהמשטרה נמסר, כי הרקע לדקירה לאומני. הפצועים פונו על ידי צוות של מגן דוד אדום לבתי החולים "שערי צדק" ו"הדסה עין כרם" בעיר. עוזרי הגיע לבית החולים במצב המוגדר כמוות קליני ומת זמן קצר לאחר מכן מפצעיו.

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבל שלף סכין לעבר זוג שוטרים בזמן שבדקו אותו בדיקה שגרתית ודקר אחד מהם. השוטר שנדקר ירה במחבל שנמלט כשהסכין בידו. במהלך בריחתו דקר את עוזרי בן ה-86 ופצע אותו באורח אנוש. מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, אמר כי הדוקר מאושפז וייחקר לאחר שמצבו הבריאותי ישתפר.

"תפסתי את המחבל וזרקתי אותו לרצפה"

יואב מזרחי, האזרח שהשתלט על המחבל לאחר שנורה, אמר לוואלה! חדשות: "הגעתי מרחוב סמוך וראיתי ניידת משטרה ובחור בן 20 שמכה שוטר. עצרתי את הרכב וראיתי שהבחור הוציא סכין והתחיל לדקור את השוטר, שנפל על הרצפה. השוטר הוציא את נשקו וירה המחבל שהצליח להימלט. תוך כדי ריצה נתקל המחבל באדם מבוגר ודקר אותו באולר. הזקן התמוטט ואני המשכתי לרוץ אחריו. אחרי 150 מטר בערך, תפסתי את המחבל מהכתפיים, זרקתי אותו על הרצפה וקיפלתי את האולר כדי שלא ידקור אותי. צעקתי לאנשים להזעיק משטרה וראיתי שיורד למחבל דם מבטנו".

אייזיק ברנשטיין, מתנדב זק"א שהגיע למקום האירוע, סיפר "כשהגענו למקום, הסמוך לבית הספר 'תלי גילה', ראינו התקהלות של קבוצת אנשים. אדם אחד שכב על הרצפה והוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים. לידו שכב שוטר שהיה דקור בפלג גופו העליון".

ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי גינה בחריפות את פיגוע הדקירה. "כל הנסיונות החוזרים ונשנים של גורמי הטרור לפגוע במרקם החיים בירושלים לא ישאו פרי". לופוליאנסקי בירך את המשטרה על פעולתם המהירה שעצרה את המחבל.


פרסום ראשון: 10:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully