וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: פגישה מכרעת בין נציגי ש"ס וקדימה

פנחס וולף

23.10.2008 / 5:11

יו"ר המפלגה החרדית אלי ישי דחה אתמול הצעת פשרה להגדלת קצבאות הילדים. התקדמות במו"מ בין קדימה לדגל התורה

צוותי המשא ומתן של קדימה וש"ס צפויים להיפגש היום (חמישי) לפגישה שמוגדרת "מכרעת" וידונו בתנאי המפלגה החרדית להצטרפות לממשלה בראשות ציפי לבני. אמש דחתה ש"ס הצעת פשרה של קדימה להגדיל את קצבאות הילדים. יו"ר המפלגה, השר אלי ישי, דחה את מסמך ההצעות שהועבר מטעם לבני, לאחר התייעצות עם הרב עובדיה יוסף.

צוות המו"מ של קדימה נפגש אתמול גם עם נציגי דגל התורה, חברי הכנסת אברהם רביץ ומשה גפני. נציגי אגודת ישראל, הפלג החסידי של יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ושמואל הלפרט, לא הגיעו לפגישה. לטענת גורמים בדגל התורה, הפגישה בפורום המצומצם אינה מעידה על התרחקות אגודת ישראל מהמשא ומתן הקואליציוני. לדבירהם, ליצמן והלפרט לא יכלו להגיע לפגישה הערב מסיבות אישיות, אולם הם נתנו את הסכמתם לקיום המפגש.

ח"כ רביץ אמר לוואלה! חדשות, כי חלה התקדמות קלה בין הסיעות. לדבריו, דחיית המסמך שהוגש לש"ס לא תעלה ולא תוריד מסיכויי יהדות התורה להצטרף לקואליציה. "אנחנו מאוד רוצים שש"ס יהיו בממשלה, אבל אין למסמך כל השפעה עלינו", הוא אמר.

גורמים בסביבת לבני העריכו אתמול, כי ממשלתה תושבע כבר בפתיחת מושב החורף של הכנסת, ביום שני הקרוב. צוות המשא ומתן של לבני נפגש גם עם צוותי המשא ומתן של מרצ ושל הגמלאים. לדברי מקורבי לבני, הפגישות אתמול נערכו במטרה להתחיל מרתון של שיחות עד לתחילת השבוע הבא. עם זאת, נראה כי סיום הרכבת הממשלה עדיין רחוק לאחר שש"ס דחתה את מסמך ההבנות. זאת משום שהמפתח להקמת קואליציה נמצא בידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully