וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: אובמה מוביל באחוז אחד בלבד

טלי גולדשטיין

22.10.2008 / 22:18

מסקר של סוכנות הידיעות AP עלה כי המועמד הדמוקרטי מוביל על יריבו הרפובליקני באחוז אחד בלבד. האם מקיין יעקוף בסיבוב?

סקר חדש שנערך על ידי סוכנות הידיעות "אסוסיאייטד פרס" (AP) מצא במפתיע כי הפער בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית אינו גדול כפי שסברו כולם. מהסקר עולה כי מאז העימות השלישי והאחרון, בו לפי כל הפרשנים הביס ברק אובמה את יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין תבוסה מוחצת, דווקא שיפר מקיין את מעמדו בקרב ציבור הבוחרים ממעמד הפועלים וכי אובמה מוביל על מקיין באחוז בלבד, 44%-43%.

לשם השוואה, הבוקר פורסם סקר משותף של סוכנות הידיעות "רויטרס" ומכון הסקרים "זוגבי", שמצא כי הפער בין השניים עומד כעת על 10%. סקרים אחרים העמידו את הפער על 8%-9% ובשבוע שעבר הצביע סקר של מכון המחקר "פיו ריסרץ'" כי הפער התרחב אף ל-14% לטובת אובמה. עם זאת, הסקר החדש הופך את הקערה על פיה ומוכיח כי בעקבות העימות השלישי, הצליח מקיין למשוך אליו מצביעים שנטו לפני כן להצביע בעבור המפלגה הרפובליקנית בעזרת האנלוגיה של "ג'ו השרברב".

ג'ו וורצלבכר, שרברב מטולדו אוהיו, הלא הוא "ג'ו השרברב", פרץ לתודעה העולמית בשבוע שעבר לאחר ששאל את אובמה שאלות על תוכנית המסים שלו במהלך עצרת בחירות. בעקבות השאלה הוא קיבל זימון להשתתף בטוק שואו ברשת פוקס, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית ובעצרת בחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין. אם לא די בכך, ג'ו הפך לכוכב המפתיע גם של העימות שנערך בשבוע שעבר.

אובמה ומקיין הזכירו את ג'ו, בניסיון להראות שהם פונים אל האמריקאי הממוצע. מקיין אמר כי תכניתו של אובמה להעלות מיסים על מי שמרוויח יותר מ-250 אלף דולר בשנה תפגע בבעלי עסקים קטנים כמו וורצלבכר. אובמה טען כי תכניתו תקל על וורצלבכר לספק ביטוח בריאות לעובדיו. בסך הכל השניים הזכירו את ג'ו לא פחות מ-24 פעמים.

השיפור במצבו של מקיין בסקרים נזקף לזכות הופעתו בעימות, למרות שיש שטענו כי היתה זו הופעה גרועה שחתמה את הגולל על עתידו של הסנאטור מאריזונה. בתחילת העימות דווקא נראה היה שהמועמד הרפובליקני במצב רוח טוב: הוא הביט לאובמה הישר בעיניים ומתח עליו ביקורת בסוגיות המסים, חינוך וסחר חופשי, ואף גרם לו להתגונן פעמים רבות יותר מאשר בעימותים הקודמים; הוא נראה אנרגטי וממוקד יותר והשתדל לדון בנושאים המעסיקים את המעמד הבינוני. לרגע נראה היה כי הוא יצליח לערער את אובמה, אך אז החל הערב להידרדר. מקיין החל לדלג מנושא לנושא מתוך מאמץ נואש לגרום לאובמה לאבד את עשתונותיו. קולו הפך לעצבני ומתוח, לסתו היתה מהודקת, חיוכו הקפוא ומצמוציו הרבים נראו מוזרים מדי בעיני הצופים.

אך נראה כי פנייתו של מקיין אל האזרח הפשוט הצליחה לפרוט על מיתרי לבם של כמה מהבוחרים מספיק על מנת לצמצם את הפער בסקרים. מאז החל מקיין להשתמש באסטרטגיה זו, התמיכה בו בקרב זוגות נשואים לבנים, לבנים ללא חינוך גבוה ובעלי שכר הנמוך מ-50 אלף דולר לשנה, עלתה. גם בקרב הבוחרים מהאזורים הכפריים נרשמה עליה בתמיכה במקיין. עם זאת, בקרב ציבור הבוחרים השחור, התמיכה עדיין גורפת לטובת אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully