וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השתלטה גם על הסלולרי

דידי חנוך

22.10.2008 / 20:45

הטלפון הסלולרי "dream", מובנה מערכת ההפעלה "אנדרואיד", יצא היום בניו יורק. ענקית האינטרנט הצליחה שוב להיחלץ מהתלות במיקרוסופט

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הנה זה הגיע: אחרי שלוש שנות פיתוח, הושק היום (רביעי) מכשיר הטלפון הסלולרי של גוגל. מדובר במכשיר של חברת HTC, אשר כונה במהלך פיתוחו בשם "Dream". זהו הטלפון הראשון של HTC שלא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט.

מערכת ההפעלה של המכשיר, אנדרואיד, הינה הראשונה שמבוססת כולה על קוד פתוח. עם זאת, באופן קצת תמוה, ה-G1 גם ישווק בשלב ראשון רק בגרסה נעולה ל-T-Mobile, מה שלא בדיוק משדר פתיחות. עם זאת, הפתיחות קיימת ביכולת של מפתחים לפתח תוכנות למכשיר, זאת בניגוד לאייפון שבגרסתו הלא-פרוצה כולל רק חנות בה כל תוכנה צריכה לקבל אישור של אפל.

יש לציין כי G1 הוא רק הטלפון הראשון שמריץ את אנדרואיד. סמסונג, מוטורולה ו-LG מפתחות גם הן מכשירים, וגם אסוס הוזמנה לאחרונה להצטרף. גם HTC עצמה ודאי עובדת על מכשירים נוספים. מערכת ההפעלה תומכת במכשירים בעלי מסך מגע ובמכשירים נטולי יכולות מגע. כמו כן, נשמעו בשבועות האחרונים דיבורים רבים על כך שמערכת ההפעלה תפעל על מכשירים שאינם טלפונים סלולריים בעתיד, כמו מחשבי אינטרנט זעירים ונגני מוזיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • g1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully