וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכום לשיקום גאורגיה: 4.5 מיליארד דולר

22.10.2008 / 22:19

38 מדינות התכנסו בבריסל כדי לגייס כספים למדינה שספגה הרס רב במלחמה עם רוסיה באוגוסט. ארה"ב תרמה מיליארד דולר

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תורמים מ-38 מדינות הגיעו היום (רביעי) לבריסל כדי לתרום לבנייתה מחדש של גאורגיה, בעקבות ההרס הרב שנזרע בה לאחר המלחמה עם רוסיה בחודש אוגוסט האחרון. תורמים רבים אמרו כי לא דובר רק בכסף, אלא בשליחת מסר פוליטי משמעותי של תמיכה בגאורגיה בעת המשבר כלכלי ברחבי העולם. בסופו של הכנס הצטברו התרומו לכדי 4.5 מיליארדי דולרים.

האו"ם והבנק העולמי העריכו כי לגאורגיה ידרשו 3.25 מיליארדי דולרים בשלוש השנים הקרובות כדי לסייע לעשרות אלפי האנשים שנעקרו מבתיהם וכדי לשפץ את התשתיות שנהרסו במלחמה. רוסיה שלחה את חייליה בחודש אוגוסט האחרון לאחר שגאורגיה ניסתה להשיב את שליטתה במחוז הבדלני הפרו-רוסי שבשטחה. מאז הסיגה מוסקבה את חייליה מאדמת גאורגיה, אך המערב ממשיך להאשימה בשימוש מופרז בכוח.

גרמניה אמרה כי תתרום 34 מיליוני יורו במשך שנתיים בעיקר כדי לסייע בבניית בתים והשבת עקורים למקום מבטחים. יפן התחייבה לתרום 200 מיליוני דולרים. תרומת ארה"ב בעצמה היתה מהגבוהות ביותר בכנס – מיליארד דולרים שיתפרסו על פני שנתיים.

ראש ממשלת גאורגיה לאדו גורגנידזה אמר כי הכסף שנתרם ישמש לשתי מטרות עיקריות: שיקום בתים שנהרסו כדי שדייריהם יוכלו לשוב וחיזוק הסקטור הפרטי כחלק מרפורמה כלכלית. לדבריו, "היינו יכולים להוציא חמישה מיליארדי דולרים בקלות על תשתיות, אך כמובן שנשתמש בחלק ניכר מהכסף לסיים את מיקומם מחדש של תושבים שנעקרו מבתיהם הן בעימות הנוכחי והן בעימות בתחילת שנות ה-90 במאה הקודמת. ייתכן שגם הסקטור הפרטי יקבל יותר. כמובן שאין גבול לכסף שנוכל לנצל, כמה שיותר יותר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully