וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוניברסיטאות מאיימים: נפסיק המחקר האקדמי

נעמה טלמור

22.10.2008 / 18:32

ועד ראשי האוניברסיטאות מאיים כי אם האוצר לא יעביר את התקציבים שהובטחו, יושבתו הלימודים ושבוע לאחר מכן יושבת המחקר לגמרי

"המחקר באוניברסיטאות ייסגר לגמרי, אם לא יושג הסכם עם האוצר", כך מאיימים הערב (רביעי) ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). בתום ישיבה של ראשי הוועד סוכם כי הלימודים באוניברסיטאות לא ייפתחו כסדרם ב-2 בנובמבר, ושבוע אחר כך יוחרפו העיצומים, האוניברסיטאות יושבתו כליל והמחקר במוסדות האוניברסיטאיים ייפסק.

מטרת הפגישה של ראשי ועד האוניברסיטאות הייתה גיבוש דרכים לשיתוף פעולה בין הוועד והסטודנטים. פרופסור מנחם מגידור, יו"ר ור"ה ונשיא האוניברסיטה העברית, אמר הערב כי "סגירת האוניברסיטאות והמחקר היא אסון לנו ולסטודנטים, ההשכלה הגבוהה חייבת לקבל את 480 מיליון השקלים שהובטחו לה על ידי הממשלה, אחרת לא תהיה לנו ברירה ולא נוכל לפתוח את שנת הלימודים".

בועז טופורובסקי יו"ר התאחדות הסטודנטים אמר כי אנו חוששים ממצב ההשכלה הגבוהה והמחסור בתקציבים, שמענו היום מפי ראשי האוניברסיטאות כי החל מה-9 בנובמבר ינעלו האוניברסיטאות בפני סטודנטים מרצים, חוקרים ועובדי הוראה. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לפעול מיידית להזרמת התקציבים".

יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב גיל גולדנברג אמר כי "נשיאי האוניברסיטאות הציגו בפנינו את מצבה הקשה של מערכת ההשכלה הגבוהה, אין כסף לשלם לשומר שיפתח את השער ולמתרגל שיבדוק את הבחינה. אנו קוראים למשרד האוצר להציל את מה שנשאר מהתואר שלנו, ולהחזיר את התקציבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully