וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח העוני החמור - לא גזרה משמיים"

אייל דץ

22.10.2008 / 17:28

דו"ח העוני הבינלאומי, המציג את ישראל כבעלת שיעור העוני הגבוה במערב, עורר תגובות סוערות. "עקב המיתון הצפוי שיעור העוני יעלה"

יממה לאחר פרסום דו"ח העוני הבינלאומי, הקובע כי ישראל נמצאת במקום הראשון בעוני בעולם המערבי, והתגובות לא איחרו להגיע. בדו"ח, שמבוסס על מחקר של ארגון OECD נטען כי שיעור העוני בישראל יותר מכפול משיעור העוני בגוש המדיניות התעשייתיות החברות בארגון, וכי 24.5% מהאזרחים בישראל חיים מתחת לקו העוני. על פי הנתונים , שיעור העוני בישראל גבוה יותר אפילו מטורקיה וממקסיקו.

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון התייחס היום (רביעי) לדו"ח ואמר כי "הטיפול בשיעור העניים הגבוה כפי שעולה מנתוני ה- OECD, חייב לעמוד במרכז סדר יומה של הממשלה שעתידה לקום". אורון הוסיף כי "היעד הכלכלי-חברתי צריך להיות כפול: שמירה על יציבות כלכלית לצד מאבק בעוני וצמצום אי השוויון". אורון הדגיש כי הטיפול בעוני יהווה תנאי לכניסתה של מרצ לממשלה החדשה.

ח"כ והמועמד לראשות עיריית תל אביב דב חנין מיהר והגיש הצעה לסדר בעניין. "הפערים החברתיים בישראל הם תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה ואינם גזרה משמיים. זהו תפקידה של המדינה לגשר על הפערים החברתיים שנוצרים בשוק חופשי ופרוץ באמצעות מסים ואמצעי מדיניות נוספים". חנין הוסיף ואמר כי "הביקורת הקשה שמותח דו"ח העוני, של המדינות המפותחות, על מדיניות המיסוי של ממשלת ישראל מוכיח כי אפשר גם אחרת. אני קורא לממשלת ישראל ליישם מדיניות המקטינה את הפערים ותורמת לשוויון חברתי ולהביא את ישראל ליישר קו עם המדינות המפותחות".

שלמה סבירסקי, ממרכז אדוה לצדק חברתי, אמר לוואלה! חדשות כי הנתונים לא הפתיעו אותו. "אנחנו מפרסמים נתונים על אי שיווין ועוני שנה אחר שנה. גם בחמש השנים האחרונות שהיו אמנם שנים של צמיחה כלכלית העוני התרחב, אך הוא נבלם בשנה האחרונה. בין השאר כי תיקנו מעט את הקיצוצים שנעשו בביטוח לאומי בין השנים 2002-2004.". סבירנסקי הוסיף כי "כעת אנו נכנסים ככל נראה לתקופה של מיתון שבסופו של דבר יביא לכך שהעוני יגדל שוב. אם אנו רוצים למנוע את זה, אנו צריכים בעיקר להשקיע בהעלאת שכר ובהרחבת הקצבאות של הביטוח הלאומי".

  • עוד באותו נושא:
  • עוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully