וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי שוב מכה במקיין

עידן דורנר

22.10.2008 / 16:32

המפולת בשוקי ההון, שעזרה לאובמה לבסס את יתרונו בסקרים, פגעה גם בתורמי המפלגה הרפובליקנית, שלא מצליחה לממן קמפיין אחרון

גורמים המקורבים למפלגה הרפובליקנית חוששים כי לא יספיקו להעלות קמפיין שלילי נגד המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה, ברגע האחרון לפני הבחירות שייערכו ב-4 בנובמבר.

האתר "פוליטיקו" מדווח, כי גורמים רבים במפלגה, כולל בתוך הקמפיין של המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין, קיוו כי יצליחו למצוא עמותות שמרניות שיהיו מוכנות לממן פרסום קמפיין בימים האחרונים שלפני הבחירות, בו יתקפו את אובמה על קשריו עם הכומר השנוי במחלוקת של הכנסייה אותה הוא פוקד, ג'רמייה רייט.

ככל הנראה הסיבות הן חוסר אהדה בקרב התורמים השמרנים של המפלגה למקיין, חוסר אמונה ביכולתו לנצח והמשבר הכלכלי, שפגע בכיסם של תורמים פוטנציאלים רבים. פעילים רבים חוששים שבשל כך הקמפיין היעיל ביותר נגד אובמה כלל לא יפורסם.

עמותה של שמרנים, שלא משתייכים למפלגה הרפובליקנית, הוציאה באוגוסט האחרון קרוב ל-3 מיליון דולר במדינות מפתח, על מודעות הקושרות את הסנאטור מאילינוי לקיצוני וויליאם איירס, האחראי לשורה של פיגועים בוושינגטון בשנות ה-60. העמותה הבטיחה פרסומות נוספות בסתיו, אך לבסוף התכנית לא יצאה אל הפועל.

חוששים להשקיע במשהו לא בטוח

כשהתפרץ המשבר הכלכלי והמניות החלו לצנוח, רפובליקנים אמידים רבים לא ראו סיבות להשקיע את כספם במשהו לא בטוח, כמו בחירתו של מקיין לנשיאות. חלקם התייאשו לאחר שמקיין לא ניצל את העימות הנשיאותי השני כדי לתקוף בחריפות את אובמה.

אם כל זה לא מספיק, הרי שישנה סיבה נוספת: למקיין לא היתה קבוצה של בעלי אינטרס חזקים שהתגייסה למענו, כפי שבעלי חברות הנפט התגייסו למען ג'ורג' בוש. אחד מתורמיו המרכזיים של מקיין, המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, נפגע גם הוא במשבר הפיננסי וקיצץ בהתאם את תרומותיו.

ככל הנראה, בכל זאת יפורסמו בימים האחרונים של המירוץ מודעות תמיכה במקיין, בנושא הפלות וחקיקת בית המשפט העליון. כמו כן, למרות שלא מדובר בתסריט ריאלי, ייתכן שברגע האחרון יחליט אחד מבעלי ההון הרפובליקנים להכניס את ידו עמוק לכיס ובכל זאת להמר על מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully