וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין: אני הרבה יותר מנוסה מאובמה

עידן דורנר

22.10.2008 / 14:41

המועמדת הרפובליקנית לסגנות הנשיאות הזהירה בראיון מפני בחירה של אובמה, והבטיחה לקדם רפורמות בממשל ולנקות את וול סטריט

מועמדת המפלגה הרפובליקנית לתפקיד סגנית הנשיא שרה פיילין אמרה היום (רביעי), כי היא מתחייבת להשתמש בניסיון הניהולי שלה כדי לקדם רפורמה בממשל ובמשק האנרגיה, במידה שהיא וג'ון מקיין יינצחו בבחירות.

בראיון לרשת הטלויזיה CNN, אמרה פיילין כי "עלינו להחזיר לעם האמריקאי את האמון בממשל שלו. היא הוסיפה: "אנחנו ננקה את וול סטריט ונחזיר את הכוח לוושינגטון. הממשל יעבור לצד של האזרחים, על ידי קיצוץ במיסים". פיילין התחייבה לפעול להסרת הפיקוח הממשלתי על הפקת מקורות אנרגיה ולדאוג למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

כשנשאלה על המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה, אמרה כי בתור מושלת אלסקה יש לה יותר ניסיון ניהולי ממנו. "הוא לא כיהן מעולם בתפקיד ניהולי לפני שנבחר לסנאט".

"התכנית של אובמה נשמעת סוציאליסטית"

פיילין נמנעה מלכנות את אובמה "סוציאליסט", כינוי המשול לקללה של ממש בארה"ב, למרות שרמזה על כך פעמים רבות בעבר. "האם אובמה הוא סוציאליסט? אני לא אכנה אותו כך, אך כמו שג'ו השרברב אמר, התכנית שלו נשמעת סוציאליסטית. הרבה אמריקאים מודאגים לאחר ששמעו את תכניתו להעלאת מיסים. מי שרוצה להעלות מיסים בתקופה כזאת, פועל בניגוד לקפיטליזם. אסור לנו לנוע לכיוון הסוציאליזם. זה יהרוס את היזמות האמריקאית".

על מדיניות החוץ והביטחון של אובמה אמרה: "הוא שוקל לשבת ולדבר עם מחמוד אחמדינג'ד, עם פידל קסטרו או עם קים ז'ונג איל, ללא כל תנאים מוקדמים". פיילין התייחסה גם לסגנו של אובמה, ג'ו ביידן, שרמז בכנס גיוס תרומות ביום ראשון, כי לא יעברו שישה חודשים מהרגע שאובמה ייבחר, עד שייבחן על ידי מדינות שונות, כמו שניסו לבחון את קנדי, וכי מישהו ייצור משבר בינלאומי לשם כך. "זה מעיד על הסכנות הכרוכות בבחירותו. עלינו להודות לביידן על האזהרה הזאת", אמרה פיילין.

פיילין גם התנצלה על כך שרמזה בעבר כי ישנם אזורים בארה"ב שהם יותר פטריוטים מאחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully