וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים רעולי פנים תקפו חיילים באלות

יהושע בריינר

22.10.2008 / 13:49

קבוצה של מתנחלים תקפו חיילים שאיבטחו מסיק פלסטיני בדרום הר חברון. אחד החיילים נפצע באורח קל ופונה לביה"ח

חייל צה"ל נפגע היום (רביעי) באורח קל בעת שאיבטח מסיק של חקלאים פלסטינים בדרום הר חברון. עשרה מתנחלים רעולי פנים וחמושים באלות הגיעו לשטחים החקלאיים, סמוך לעתניאל. המתנחלים יידו אבנים לעבר החקלאים הפלסטינים ששהו באזור. החיילים ניסו לעצור את המתנחלים, ואז פרצה קטטה במהלכה נפצע חייל ממכת אלה בראשו. החייל טופל במקום ופונה לבית חולים "סורוקה" בבאר שבע. לאחר האירוע המתנחלים התפזרו.

במהלך האירוע נפצע באורח קל גם אחד מהמתנחלים, לאחר שלדברי צה"ל הוא ניסה לחטוף נשק מחייל, אולם החייל התנגד והמתנחל נפגע כתוצאה מכך. כוחות גדולים של צה"ל והמשטרה עורכים כעת סריקות באיזור.

בתקופה האחרונה נרשם מספר רב של עימותים אלימים בין מתנחלים לבין פלסטינים. בסוף השבוע האחרון תקפו מספר נערים מהיישוב היהודי בחברון צלם פלסטיני של סוכנות הידיעות "רויטרס" במהלך מסיק זיתים בתל רומיידה. בנוסף, לפני כשבוע התעמתו חיילי צה"ל עם מתנחלים סמוך לכפר ג'ית שבשומרון. יומיים לפני כן דיווחו הפלסטינים על תושבים מההתנחלות יצהר שבשומרון שתקפו משפחה פלסטינית שעסקה במסיק זיתים בסמוך להתנחלות, גדעו 15 עצי זית ופצעו מספר פלסטינים.

בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכו מבעוד מועד לקראת עונת המסיק בהערכות מצב שונות. בין היתר הוחלט כי באזורים רגישים בהם קיים חיכוך מתמיד בין הפלסטינים למתנחלים יאבטחו כוחות צבא את הפלסטינים.

בקרב המתנחלים מכחישים בתוקף כי כרתו עצי זית, ואומרים כי במהלך סיור של צה"ל ושל קציני הביטחון ביצהר נתפסו שני פלסטינים שכרתו בעצמם עצי זית, בצורה ש"תחשיד" את המתנחלים במעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully