וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר עירקי: נסראללה ניצל מניסיון חיסול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.10.2008 / 13:43

אתר חדשות עירקי דיווח כי מזכ"ל חיזבאללה מתאושש מניסיון הרעלה. לפי הדיווח, "ישראל עומדת מאחורי ניסיון החיסול". אין אישור נוסף לדיווח

האם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ניצל מניסיון חיסול? אתרי חדשות בעולם הערבי מצוטטים אתר חדשות המקורב לשלטונות בעירק שדיווח מפי מקורות דיפלומטיים בכירים בביירות כי מצבו של נסראללה הוחמר בימים האחרונים לאחר שהורעל באמצעות חומר כימי. לפי המקורות, משלחת של 15 רופאים אירנים הגיעה לביירות והצליחה להציל את חייו. לפי הדיווח, נסראללה מתאושש מניסיון ההרעלה והוא עדיין מרגיש רע. אין אישור נוסף לדיווח.

המקורות מסרו לאתר כי לו הרופאים לא היו מצליחים להציל את חייו של מזכ"ל חיזבאללה, הם היו מטיסים אותו לטהרן. המקורות אמרו כי הם אינם יודעים באיזה סם מדובר ובאיזה אופן נסראללה הורעל אולם הם העריכו כי ישראל עומדת מאחורי ניסיון החיסול. מקורבו של נסראללה הכחיש בתוקף את הדיווח ומסר כי אמנם לא ראה את נסראללה יותר משבוע אולם הוא בסדר גמור.

לטענת המקורות, אנשי חיזבאללה חרדים בעקבות החקירות הפנימיות שמתבצעות כדי למצוא מי עומד מאחורי ניסיון ההרעלה וכדי להבין כיצד הגיע הסם לידיו של נסראללה. כל בכירי הארגון ופעיליו נחקרים, כמו גם אנשים שביקרו את מזכ"ל הארגון ונפגשו עימו. החקירה תתמקד גם בשאלה האם ישראל עומדת מאחורי ניסיון החיסול או שמא מדובר בעימותים פנים-ארגוניים בין הזרוע האירנית לזרוע הסורית.

לפני כעשרה ימים דיווח העיתון האירני "ח'ורשיד" כי הנהגת חיזבאללה בחרה מחליף למזכ"ל הארגון השייח' חסן נסראללה, במקרה שיחוסל על ידי ישראל. לפי הדיווח בעיתון, מי שיירש את נסראללה הוא האשם ספי א-דין, המשמש כיום כראש הוועד הביצועי של חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully