וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים מחאה

ענת קם

22.10.2008 / 14:05

איגודי היוצרים פנו לרשות השניה בדרישה לקבל לידיהם את הדו"ח השנתי לשנת 2007. לטענתם, הזכייניות לא עמדו במחויבויות בסכום של למעלה מ-60 מיליון ש'

איגודי היוצרים פנו הבוקר לרשות השנייה בדרישה לקבל לאלתר את הדו"ח השנתי של הרשות לשנת 2007, שבודק האם הערוצים 2 ו-10 עמדו במחויבויותיהם. איגודי היוצרים (איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים, איגוד המפיקים, איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, איגוד שחקני המסך ופורום היוצרים הדוקומנטריים) טוענים, כי העיכוב בפרסום הדו"ח נובע מכך שלרשות השניה אין דרך להתמודד עם חוסרי ההשקעה של הזכייניות לשנת 2007, העומדים על למעלה מ-60 מיליון שקלים.

לטענת היוצרים הדברים חמורים אף יותר בשל התנגדותה של הנהלת הרשות להסכמי יוצרים עם הזכייניות וכי בדו"ח לשנת 2006 הרשות "העלימה" חובות של הזכייניות בתחום הסוגה העלית בסך של למעלה מ-35 מיליון שקלים.

בדיון שהתקיים בבג"צ באוגוסט האחרון טענה הרשות, כי הושלם עיבוד נתוני העמידה במחויבויות וכן ישנה טיוטה של הדו"ח. יש לציין, כי באותו דיון נקבע גם שהסכמי היוצרים עם הזכייניות יועברו לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. בימים אלו נמצאים ההסכמים בבדיקת הממונה.

בנוסף, החליטה מועצת הרשות השנייה לפני שנה בדיוק, כי "המנכ"ל יציג מנגנון שבאמצעותו תימצא הדרך שדו"ח הרשות לשנת 2007 יוצג לא יאוחר מחודש יוני 2008". וכך גם הוצהר במסגרת דיון שנערך בועדת הכלכלה בנושא דו"ח הרשות לשנת 2006 לפני כשנה. לאור החלטות אלו פנו היוצרים באוגוסט האחרון בבקשה לקבל את דו"ח הרשות לשנת 2007, אך דו"ח זה טרם הועבר לידיהם. בשל כך, פנו היום איגודי היוצרים לרשות פעם נוספת ודרשו לקבל את הדו"ח.

הרשות השניה: "הרשות פועלת על פי החוק"

מהנהלת הרשות השניה נמסר בתגובה: "דו"ח הרשות לשנת 2007 הושלם בימים האחרונים וזאת לאחר שבוצעו בו השלמות כנדרש. מטבע הדברים, הנתונים נבדקים באופן יסודי וניתן לפרסמם רק לאחר קבלת דו"חות מבוקרים וחתומים על ידי רואה החשבון של כלל הזכיינים. הרשות פועלת על פי החוק והכללים המפורסמים לכל ובהתאם לאמות מידה ציבוריות ושקופות. בהתאם לכך, מסווגות התוכניות ונקבעים שיעורי העמידה במחויבויות ועליהם אנו עומדים ודורשים השלמתם. הטענות על פעולות ניקיון ו"כביסה" מופרכות וניתן לעיין בדוחות הקודמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully