וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר סיני הותקף על ידי מפגינים בטיוואן

עידן דורנר

22.10.2008 / 11:46

ההפגנות נערכו בשל טענות סין לבעלות על האי. הבכיר קיצר את ביקורו במדינה, בטענה שהוא לא חש בטוב בעקבות התקיפה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בכיר סיני, שהותקף בטייוואן על ידי פעילים אנטי סינים בשעה שביקר במדינה, קיצר היום (רביעי) את ביקורו ושב לסין, בטענה שהוא לא חש בטוב בעקבות התקיפה.

האלימות נגד ז'אנג מינגקינג, סגן נשיא ההתאחדות הסינית ליחסים עם טייוואן, עלולה לפגוע במאמצים לשקם את היחסים בין המדינות לאחר עשורים של עוינות. סין טוענת לבעלות על האי מאז עלו הקומוניסטים לשלטון בשנת 1949. בייג'ינג הבטיחה פעמים רבות כי טייוואן תשוב לשליטתה, גם אם הדבר יהיה כרוך בשימוש בכוח.

גורמים בסין טענו כי ביקורו של בכיר בממשל הסיני, שאמור לבקר באי בשבוע הבא לשיחות רשמיות על טיסות ישירות בין המדינות ופיקוח על המזון, עשוי להידחות בשל התקרית.

המפגינים תקפו את ז'אנג בעיר טאינאן. הוא הוטל על הרצפה ומשקפיו הועפו מפניו. מפגין אחד פגע במכוניתו. התקיפה אירעה לאחר שיום קודם לכן נערכו הפגנות קולניות נגדו, שקראו לו לשוב לסין, לאחר שעלה על הבמה באוניברסיטת טיוואן לאומנות.

"אני עוזב כיוון שהמקום בו נפגעתי כואב ויש לי סחרחורת", אמר ז'אנג בן ה-62 בקול חנוק, כשדמעות בעיניו. היחסים בין סין לטייוואן השתפרו לאחר שמא יינג ג'או נבחר לנשיאות טייוואן בחודש מאי האחרון. ממשלו גינה את התקרית ואף העביר התנצלות רשמית לבייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully