וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הים מזוהם, ראשי הערים ממשיכים לצפצף

אייל דץ

22.10.2008 / 12:13

על פי דו"ח שפרסמה עמותת "צלול" , ממשיכים ראשי ערים לעצום עיניים מול הזרמת שפכים לים. ב-2008 דווח על 19 מקרי זיהום

פחות משלושה שבועות לפני הבחירות לרשויות המקומיות מפנים בעמותת "צלול" אצבע מאשימה כלפי ראשי הערים בכל מה שנוגע לזיהום החופים. על פי דו"ח העמותה המסכם את אירועי סגירת חופי הרחצה בישראל בשל זיהום, עולה תמונת מצב מדאיגה. על פי הדו"ח, במהלך שנת 2008 דווח על 19 אירועי זיהום ים, בגינם הורה משרד הבריאות על סגירת חופי רחצה, כאשר כ-13 מהם התרחשו במהלך עונת הרחצה הרשמית. משמעות הנתונים היא שבמהלך עונת הרחצה הרשמית של 2008 נסגרו בממוצע בכל חודש לפחות שני חופים לרחצה עקב זיהום ים.

בעמותת "צלול" טוענים כי זיהום החופים וסגירתם בעקבות כך, מתבצע באופן עקבי והפך "לחלק בלתי נפרד מהווי עונת הרחצה הישראלית". בעמותה טוענים כי על אף המכתבים שהם דואגים לשלוח בתחילת עונת הרחצה לראשי הערים השונות, ועל אף ניסיון העבר המר, נדמה לדבריהם " כי חלק מראשי הערים בארץ ממאנים להסיק מסקנות ולהקדים תרופה למכה".

עו"ד יריב אברמוביץ', מנכ"ל עמותת "צלול", הוסיף כי "לצערנו, זיהום ים בגין הזרמת שפכים, אשר בעקבותיו נאסרת הרחצה בחופים, הינו כרוניקה ידועה מראש. לא ייתכן שבשנת 2008 בעוד שבכל העולם גוברת המודעות הסביבתית, ראשי ערים בישראל יזניחו את תחזוקת המנע במערכות הביוב העירוניות ויפעלו אך ורק במסגרת תחזוקת שבר, כאשר תושבי העיר והאזור הם אלה הצפויים לשלם מחיר בריאותי".

עכו שוב מככבת

בתוך כך, הדו"ח מצביע כי חלה ירידה של למעלה מ-50% במספר החופים שנסגרו לרחצה. במהלך עונת הרחצה הרשמית של שנת 2008 נסגרו 13 חופים, בעוד בשנת 2007 נסגרו לרחצה כ-63 חופי רחצה, 30 מתוכם במהלך עונת הרחצה הרשמית. למרות נתון מעודד זאת מדגישים ב"צלול| כי במסגרת הדו"ח, לא נערכה בחינה למספר הימים בהם היו סגורים חופי הרחצה, כך שלדבריהם, אין לראות במדד הקיים עדות להפחתה במידת הזיהום.

ב"צלול" מציינים שלושה אירועים מרכזיים של סגירת חופים:

זיהום חופי עכו: לטענת "צלול", בקיץ 2008, התאפיינו חופי עכו בסגירתם לרחצה למשך תקופה ממושכת, שאין כדוגמתה בשאר החופים בישראל. על פי הדו"ח, אסר משרד הבריאות לפתוח את חופי העיר עכו לרחצה זו השנה השנייה ברציפות, עקב זיהום במי ביוב, אשר הגיע מהנחלים חילזון ונעמן הנשפכים לחופי מפרץ עכו. הרחצה הותרה, בסופו של דבר וגם זאת במסגרת דיון בבית המשפט העליון - באיחור של שלושה חודשים מיום פתיחת עונת הרחצה הרשמית. סיבת סגירת חופי הרחצה בעכו נעוצה בהזרמות השפכים ממכון טיהור של איגוד ערים לביוב כרמיאל.

חופי חיפה: במהלך 2008 דווח על ארבעה אירועים בגינן נסגרו לרחצה חופי רחצה בעיר, נתון המעמיד את חיפה במקום הראשון כעיר עם מספר סגירות חופי הרחצה הרב ביותר לשנת 2008. יש לציין, כי שתיים מהתקלות, התרחשו בעיצומה של עונת הרחצה בהפרש של שבוע ימים. גורם הזיהום, ברוב המקרים, נעוץ בתקלות במערכת הביוב העירונית.

חוף הצוק בתל אביב: במהלך שנת 2008 נאסרה הרחצה בחוף הצוק בתל אביב למשך רבעה חודשים (ינואר-אפריל 2008), ככל הנראה, בגין הזרמת שפכים לאזור המרינה ממכון טיהור השפכים בעיר הרצליה. חופים נוספים אשר נסגרו השנה עקב אירועי זיהום ים הם: חופי בת ים, נתניה, הרצליה, אשדוד נהריה, טבריה ופלמחים. הסיבה הנפוצה לאירועים אלו היא תקלה במערכת הביוב העירונית. לפי הדו"ח, חוף פלמחים (בגן רווה) עדיין סגור לרחצה.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה לדו"ח כי "חוף הצוק נסגר לרחצה בעקבות תקלת ביוב שאירעה במערכת הביוב של עיריית הרצליה. עיריית תל-אביב-יפו הציבה שילוט אזהרה וכן הונף דגל שחור האוסר רחצה. החוף נפתח לרחצה רק לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully