וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לא רוצה אמריקאים בשטחה

עידן דורנר

22.10.2008 / 10:22

שר הפנים האירני הודיע כי יתנגד לכל בקשה לפתוח נציגות אמריקאית בארצו, לאחר שארה"ב אישרה לגוף לא ממשלתי לפעול בטהרן

אירן תדחה כל בקשה מצדה של ארה"ב לפתוח נציגות אמריקאית לא ממשלתית בתחומה. כך אמר היום (רביעי) שר הפנים האירני עלי קורדאן. זאת לאחר שבצעד מפתיע אישר משרד האוצר האמריקאי לקונסוליה אירנית-אמריקאית לא ממשלתית, הממקוממת בניו ג'רזי, לפעול גם באירן.

בכיר בממשל אמר כי הבקשה של הקונסוליה נבחנה היטב על ידי וושינגטון, שניתקה את הקשרים בין המדינות לאחר המהפכה האיסלמית בשנת 1979. הוא ציין כי וושינגטון אישרה את המהלך, כיוון שרצתה לעודד חילופי תרבות והבנה הדדית בין אזרחים אירנים לאמריקאים, במקביל לניסיון לבודד את המשטר האיסלמי.

שר הפנים האירני, הנחשב מקורב לנשיא מחמוד אחמדינג'ד, הבהיר לכלי התקשורת בארצו כי שלא יאשר בקשה אמריקאית בנושא: "אם בקשה כזו תתקבל במשרד הפנים, היא תדחה בשל האינטרסים של ארצנו". אירן האשימה בעבר את ארה"ב בכך שהיא משתמשת באינטלקטואלים ובאישים נוספים במדינה כדי לחתור תחת השלטון האיסלמי, בניסיון לבצע הפיכה שקטה.

דיפלומטים אמריקאים בטהרן?

בהודעה שמסרה הקונסוליה האירנית-אמריקאית נאמר, כי "הארגון מבקש להיות זרז לתפנית חיובית ביחסי המדינות. מטרתנו היא לגשר על אי ההבנות הרבות ועיוותי התפישה בין אירן לארה"ב".

ממשל בוש שקל גם לפתוח משרד אינטרסים בטהרן, בדומה לזה הפעול בקובה מאז שנת 1977. במידה והמהלך יאושר, הוא יכלול שליחת דיפלומטים אמריקאים לאירן לראשונה מזה 30 שנה. באירן הבטיחו לשקול את הבקשה, אך דובר הפרלמנט עלי לריג'אני כינה זאת "צעד ערמומי" של וושינגטון.

סוכנות הידיעות האירנית "אירנה" דיווחה כי סטודנטים הנאמנים לממשל מתכננים לפתוח משרד במקום בו פעלה שגרירות ארה"ב בטהרן, כדי לפעול נגד כל נוכחות אמריקאית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully