וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי לבני: "הממשלה תושבע עד יום שני"

פנחס וולף

22.10.2008 / 11:12

חברי צוות המו"מ של קדימה ממשיכים במרתון הפגישות עם נציגי הסיעות. לבני אמרה כי היא מקווה לחתום על הסכמים כבר היום

אופטימיות זהירה במחנה לבני. מקורבים ליושבת ראש קדימה מעריכים היום (רביעי) כי ממשלה בראשותה תושבע כבר ביום שני הקרוב, בפתיחת מושב החורף של הכנסת . בתוך כך, ממשיכים ראשי צוות המשא ומתן של לבני, עורכי הדין ישראל מימון ויורם ראב"ד, בסבב השיחות האינטנסיבי. בהמשך היום הם ייפגשו עם נציגי סיעות יהדות התורה, מרצ והגמלאים. בשל אירוע פרטי של חבר צוות המשא ומתן של ש"ס, דוד גלס, הפגישה בין אנשי לבני לש"ס תתקיים רק מחר.

לדברי מקורבי לבני, הפגישות מתקיימות במטרה להתחיל מרתון של שיחות עד לתחילת השבוע הבא. לבני מעונינת לחתום על הסכמים קואליציוניים כבר היום, לפחות עם חלק מהסיעות, זאת למרות העובדה כי לפחות כמה מהסיעות "עושות שרירים" ומסרבות להתגמש.

הגמלאים עושים שרירים

ש"ס היא ללא ספק הגורם המרכזי בכל הנוגע לעתיד הממשלה החדשה. בינתיים לא ממהרים בש"ס לשום מקום ודואגים אף לתאם עמדות עם סיעות אחרות. הבוקר נפגש מנהיגה הרוחני ש"ס הרב עובדיה יוסף עם שר הבריאות יעקב בן יזרי (גמלאים). בן יזרי הודיע לרב כי סיעת הגמלאים לא תיכנס לממשלה צרה ובכך העביר את הכדור למגרשה של ש"ס. יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, שהשתתף בפגישה, הבהיר לבן יזרי את החשיבות שמעניקה המפלגה לנושאים החברתיים.

סיעת גיל, המונה כעת שישה חברי כנסת, הקימה צוות משא ומתן המורכב ממנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר, יגאל בן שלום, וח"כ לשעבר יוסי כץ. "אנחנו לא בכיס של לבני", אמרו אתמול בגמלאים. גורמים בסיעה אמרו כי הם ידרשו הטבות נוספות לגמלאים, מעבר לאלו שנחתמו עם מפלגת העבודה.

יהדות התורה תלויה בש"ס

עתידה של יהדות התורה תלוי בעיקר בתוצאות המו"מ בין קדימה לש"ס. קשה להאמין גם שיהדות התורה תסכים להיכנס לממשלה לא יציבה שמרכז הכוח שלה נמצא בשמאל הפוליטי – העבודה ומרצ. בסיום הפגישה האחרונה של צוותי המו"מ של קדימה ויהדות התורה הבהיר ח"כ יעקב ליצמן כי לא נרשמה התקדמות של ממש בנוגע לדרישה העיקרית של הסיעה – העלאת קצבאות ילדים. אולם, במידה שש"ס תחתום על הסכם קואליציוני דרכה של יהדות התורה לממשלה תיסלל.

לעומת הפגישות המתוחות בין קדימה לשא נציגי הסיעות, הפגישות עם צוות המשא ומתן של מרצ בו חברים יו"ר המפלגה ח"כ חיים אורון וח"כ זהבה גלאון – מתאפיינות ברוח טובה, וניתן אף לומר כי חלה התקדמות של ממש בין שני הצוותים. עם זאת בקדימה מבינים שממשלה צרה עם מרצ תתקשה לעבור את הצבעת האמון הראשונה במליאת הכנסת, ולא תשרוד את השנתיים הבאות. אנשי שאול מופז כבר הודיעו כי ימנעו הקמת ממשלה כזו, ולכן אין סיכוי ריאלי להקמת ממשלה צרה.

תוך כך, לקראת פגישת צוותי המשא ומתן הקואליציוניים בין קדימה למרצ, אמר היום יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, כי, "הטיפול בשיעור העניים הגבוה כפי שעולה מנתוני דוח ה OECD, חייב לעמוד במרכז סדר יומה של הממשלה שעתידה לקום. היעד הכלכלי-חברתי צריך להיות כפול: שמירה על יציבות כלכלית לצד מאבק בעוני וצמצום אי השוויון. מרצ מחויבת ליעדים אלה במשא ומתן הקואליציוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully