וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב נסחרת בירידות: המעו"ף מאבד 2%

טל לוי

22.10.2008 / 13:33

המעו"ף מאבד 2%, ת"א 100 מאבד 2.4%, מדד הנדל"ן מאבד 5.8%. מניית כי"ל צונחת ב-6.3% בעוד טבע מוסיפה 3.7% לערכה

הבורסה של תל אביב ממשיכה להיסחר בירידות: מדד המעו"ף מאבד 1.9% ומדד תל אביב 100 מאבד 2.2%. מדד מניות הנדל"ן החבוט ממשיך גם היום להידרדר ומאבד עוד 5.8%. מחזור המסחר מסתכם ב-879 מיליון שקל.

בוול סטריט הסתיים המסחר אמש בירידות שערים: מדד נאסד"ק איבד 4.1% לרמה של 1,696 נקודות, מדד דאו ג’ונס נחלש ב-2.5% לרמה של 9,033 נקודות ומדד S&P 500 איבד 3.1% וננעל ברמה של 955 נקודות. לאור סופה של תקופת חגי תשרי, חוזרת הבורסה לפעילות רגילה והמסחר יסתיים בשעה 17:30.

המסחר בתל אביב נפתח לאחר שביום שישי האחרון, העלה בנק ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ) את המלצתו לשוק המניות הישראלי בתיק השווקים המתעוררים מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי". ההחלטה באה לאור העובדה כי השוק נחשב דפנסיווי, גם לאור המשקל הגבוה של טבע, שנחשבת אף היא ככזו.

הבורסות ברחבי העולם הגיבו בימים האחרונים בעליות, לאור המשך הזרמות הכספים הענקיות מצד הממשלות למגזר הפיננסי. ממשלת צרפת, למשל, הזרימה בסוף השבוע 14 מיליארד דולר לבנקים צרפתיים מקומיים. על אף היוזמות האירופיות שמתבטאות בהזרמת מיליארדי יורו, נותרה ארה"ב זירת האירועים העיקרית - ועיני המשקיעים בעולם נשואות אליה.

בכלכלה הגדולה בעולם מנסים לקדם בימים אלה תוכנית חירום שנייה, הכוללת חבילת תמריצים בהיקף של 150 מיליארד דולר. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, ויו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, אשר התנגדו עד כה לאישור חבילת תמריצים כלכליים נוספת בארה"ב - הביעו בסוף השבוע תמיכה ברעיון, על רקע התגברות החששות כי הכלכלה הגדולה בעולם שוקעת במיתון.

ולמרות הצורך העז בהזרמת כספים ובהתוויית תוכניות חירום, יש מי שמגלה אופטימיות גם בתקופה שכזו: המשקיע הנודע מארק פייבר, אשר חזה את המפולת בשוק המניות ב-87', העריך בסוף השבוע כי הנפילות שנרשמו בשוק המניות בארה"ב היו מופרזות, וכי השוק צפוי לרשום עליות חדות - אם כי לא ירשום שיאים חדשים. משקיע אגדי אחר, וורן באפט, הכריז כי זהו הזמן לשוב ולהשקיע בשוק המניות בארה"ב.

ובינתיים, מסמנות הממשלות את אחד הגורמים למשבר האשראי בדמות שכר המנהלים העצום שגרפו בכירי המגזר הפיננסי, שתוגמלו בצורה שעודדה אותם לקחת סיכונים מופרזים כדי להשיג רווח גדול בטווח הקצר. בטווח המיידי, פועלות הממשלות להגבלת שכר הבכירים, במיוחד בבנקים ובחברות שיקבלו סיוע חירום ממשלתי לשיפור מצבם הכספי. עם זאת, ההערכה היא שהגבלות אלה עשויות לתת את אותותיהן ברחבי המגזר העסקי ולקבוע אמות מידה חדשות לשכר בכירים.

ענקית התרופות הגנריות טבע (3.7%) נסחרת בעליות נאות לאחר שקיבלה אתמול אישור מה-FDA האמריקאי לשיווק תרופת הפנטניל לטיפול בכאבים כרוניים. מדובר בגירסה הגנרית לתרופת הדורג'סיק של אורתו-מק'ניל, שמכירותיה בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר. טבע פתחה בפער חיובי של יותר מ-2%.

במגזר הדשנים, נסחרת מניית כי"ל (6.3%-) בירידה למרות שהחברות המתחרות בה דווקא נסחרו בעליות ביום שני ובירידות קלות יותר אתמול. בסך הכל, הוסיפה מניית מוזאיק כ-9% בסיכום היומיים האחרונים, אגריום עלתה בכ-4.5% ואילו פוטאש איבדה סביב 1%.

ירידות נרשמות גם במניות הבנקים, שמאבדות 3.5% בממוצע, בהובלת לאומי (3.46%- , 1144.0) והפועלים (4.2%-, 900.5). בדויטשה בנק דווקא הוציאו הבוקר סקירה חיובית למדי על ענף הבנקאות הישראלי: "למרות האתגרים, הבנקים בישראל במצב טוב" כתבו בדויטשה ושידרגו את בנק מזרחי-טפחות (1.63%- , 2171.0) להמלצת "קנייה", בטיעון כי "לבנק המודל העסקי החשוף פחות לתנודתיות למחזוריות העסקים, ואמור לספק את התשואה הטובה ביותר על ההון מבין הבנקים בישראל". בדויטשה בנק מעדיפים גם את בנק לאומי, שזוכה אף הוא להמלצת "קנייה". ההעדפה של דויטשה את לאומי על פני הפועלים באה על רקע ודאות גדולה יותר, בשל מדיניות דיווידנד והכנסות גבוהות יותר מתחומים הלא קשורים לענף הבנקאות.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully