וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברג'יל לשופט: "תהיה הוגן ותילחם בשבילנו"

עדי שמחוביץ

22.10.2008 / 12:30

בדיון בהארכת מעצר של האחים אברג'יל ביקר מאיר את התנהלות התקשורת והמשטרה: "תגזרו עלינו כבר גזר דין מוות". ארה"ב כבר העבירה בקשת הסגרה לשניים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) בששה ימים בלבד את מעצרו של מאיר אברג'יל בדיון בהארכת המעצר שלו, של אחיו יצחק אברג'יל ושל שלושה חשודים נוספים, שהתקיים על רקע בקשת רשויות ארצות הברית להסגירם. נציגי הפרקליטות דרשו להאריך את מעצרם של השניים בעשרה ימים, אך בקשתם לא נענתה. פרקליטתו של אברג'יל, עו"ד איילת אפיק, אמרה בתום הדיון, כי "אם למאיר היה שם משפחה אחר לא היו מסגירים אותו".

במהלך הדיון נודע כי רשויות התביעה בארצות הברית העבירו ביום שני לפרקליטות את בקשת ההסגרה לאחים מאיר ויצחק אברג'יל. מאיר אברג'יל התפרץ במהלך הדיון ואמר: "אם היה אפשר היו מבקשים להאריך את המעצר גם ב-20 יום. תשפטו אותנו לגזר דין מוות ותגמרו אותנו".

אברג'יל פנה לשופט: "אני מבקש מהשופט לפתוח את העיניים ולהיות הוגן בשביל מה שאתה מייצג. תילחם בשבילנו, ובשבילי כאזרח ישראלי". הוא טען: "אני מלכתחילה אמרתי שיש פה משחק של התביעה והמשטרה. אני מקווה שבית המשפט לא יצטרף למשחק הזה. התקשורת יצאה מפלצת והמשטרה קיבלה תקציבים. היום מכניסים אותנו לבית הסוהר על מה שיצרו". הוא הודיע כי אם יימצא אשם הוא רוצה להיות מוסגר לארה"ב. "גם אם אשתחרר, אלך לאמריקה להוכיח את חפותי", אמר.

מאיר אברג'יל ושלושת החשודים הנוספים הדגישו במהלך הדיון כי מדובר באזרחים ישראלים שנלחמו למען ישראל ועל כן אין להסגירם לארה"ב.

אברג'יל, השוהה בכלא יותר מחודשיים, הגיש פעמיים ערר בנושא לבית המשפט, ובשתי הפעמים נדחתה בקשתו. לפי חוק ההסגרה, ניתן להחזיק אדם במעצר 60 יום עד לקבלת בקשת ההסגרה. עם זאת, כל 20 יום יש לבצע הארכת מעצר על מנת לבדוק את התקדמות ההליך ואת הטעם בהשארת הנאשם במעצר.

הרשויות בארה"ב הודיעו לפני כחודשיים על בקשתם להסגיר את האחים יצחק ומאיר אברג'יל. השניים, יחד עם שלושה נוספים, חשודים במעורבות ברצח, הלבנת הון, סחר בסמים והשתייכות לארגון פשע. האחים אברג'יל ופרקליטיהם כפרו באישומים נגדם וטענו כי רשויות התביעה בארה"ב בדו את האישומים, מבלי שהיה להם ביסוס עובדתי.

עדכון ראשון: 10:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully