וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ז'ונג איל עדיין חי ובועט?

עידן דורנר

22.10.2008 / 9:56

נשיאה של דרום קוריאה אמר בראיון כי קים שולט במדינה הקומוניסטית בעלת הנשק הגרעיני, למרות הדיווחים על מצבו הבריאותי

מנהיגה של צפון קוריאה קים ז'ונג איל, שלפי שמועות רבות לקה בשבץ בחודש אוגוסט האחרון, עדיין שולט במדינה הקומוניסטית. כך לפחות עולה מראיון שנערך עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג באק, שפורסם אתמול (שלישי) ביומון הצרפתי "לה פיגארו".

שירותי הביון של ארה"ב ושל דרום קוריאה טענו בחודש שעבר שקים סבל מבעיה רפואית רצינית, טענה שהעלתה ספקות רבות לגבי עתידה של המדינה בעלת הנשק הגרעיני. "היו הרבה ספוקולציות לגבי מצבו של קים, אך אני לא מאמין שיש שינוי במדיניות של צפון קוריאה בשל מצבו הבריאותי, אמר הנשיא בראיון. "היא עדיין מנוהלת כרגיל כשבראש עומד קים ז'ונג איל".

בתחילת החודש פרסמה הטלוויזיה בצפון קוריאה תמונות של קים עורך הופעות פומבית, לאחר שלא נראה במשך 50 ימים. הוא נראה צופה במשחק כדורגל ומבקר ביחידה צבאית של נשים. מומחים בדרום טענו כי התמונות צולמו כמה חודשים קודם לכן, דבר שהגביר את השמועות על מצבו.

לי מיונג באק אמר עוד כי לצפון קוריאה יש היכולת הטכנולוגית להמשיך ולייצר נשק גרעיני והוא קרא להמשיך בתכנית לפירוקה מהנשק בתמורה לסיוע כלכלי. צפון קוריאה החלה לפרק את הכור שבתחומה ובתנמורה הסירה ארה"ב את שמה מרשימת המדינות התומכות בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully