וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור מצרי מכחיש: לא הזמנו את נסראללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.10.2008 / 10:08

מקור מצרי הכחיש את הדיווח בעיתון לבנוני לפיו נסראללה הוזמן לקהיר: "לא שוגרה כל הזמנה כזו. הדיווח נשמע כמו בלון ניסוי"

מקור מצרי הכחיש כי ארצו הזמינה את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לביקור בקהיר. בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון הבהיר המקור כי לא שוגרה כל הזמנה כזו. "הידיעה הזו נשמעת כמו בלון ניסוי", הוסיף.

אתמול דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי מצרים עומדת להזמין את נסראללה לביקור בשטחה עד לסוף 2008 במסגרת הפתיחות המצרית כלפי לבנון. לפי הדיווח, נסראללה ייענה להזמנה אולם ישלח את השר מוחמד פניש כנציג מטעמו.

במקביל, מקור דיפלומטי המעורב ביחסי מצרים-לבנון סירב להכחיש או לאשר את הדיווח בנושא ההזמנה. בשיחה עם עיתון כוויתי אמר המקור כי ייתכן ופניש יגיע לקהיר בשבוע הבא על מנת להשתתף בפגישות של הוועדה המצרית-לבנונית המשותפת "מתוקף תפקידו כשר לבנוני ולא כנציג חיזבאללה". המקור הבהיר כי קהיר פתוחה לכל הגורמים הלבנונים, ביניהם חיזבאללה.

בעת האחרונה ביקרו אישים לבנונים רבים במצרים, ביניהם מנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט שביקר שם השבוע ונפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק. לפניו ביקר במצרים גם מנהיג מפלגת הכוחות הלבנונים סמיר ג'עגע. דובר משרד החוץ המצרי אמר כי "הגעת אישים לבנונים בכירים לקהיר מצביעה על כך שברצונם לעדכן את מצרים בהתפתחויות בזירה הלבנונית ולהשיג את תמיכתה לרעיונות שעשויים לחזק את לבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully