וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט רמדיה יתעכב בחמישה חודשים

עדי שמחוביץ

22.10.2008 / 9:05

בפתח משפטם של הנאשמים בפרשה הוחלט לדחות את הדיונים בכתב האישום. זאת כדי לאפשר לפרקליטים לקבל את חומר החקירה

הדיון באישומים בפרשת "רמדיה" נדחה בחמישה חודשים כדי לאפשר לעורכי הדין של הנאשמים לקבל לידיהם את מלוא חומר הראיות בתיק, כך הוחלט הבוקר (רביעי) בפתיחת משפטם של בכירים בחברת "רמדיה" ובמשרד הבריאות בבית משפט השלום בפתח תקווה. בכתב האישום מצויינים 8 נאשמים, 3 מהם בכירים בחברת רמדיה, והשאר הם עובדי משרד הבריאות. במשפט צפויים להופיע 156 עדים מטעם התביעה. השופטת הודיעה לפני הדיונים כי יש בכוונתה להגיע להכרעה במשפט עד סוף שנת 2009. הדיונים נדחו לחודש מרץ 2009.

הנאשמים מחברת רמדיה הם מנכ"ל החברה גדעון לנדסברגר ומנכ"ל חברת היינץ, שחברת רמדיה נמצאת בבעלותה, משה מילר. כמו כן, הואשם גם פרדריק בלק, טכנולוג המזון של רמדיה. בין בכירי משרד הבריאות שהואשמו בפרשה נמנים מנהלי תחנות ההסגר בחיפה ובאשדוד וכן ד"ר דורית ניצן קלוסקי, מנהלת מחלקת התזונה במשרד הבריאות ומנהלת שירות המזון הארצי.

העבירות המיוחסות לנאשמים מחברת רמדיה כוללות הפצת מחלה מסוכנת, גרימת מוות וחבלות ברשלנות לפעוטות שנפגעו והטעיית צרכנים. כמו כן, מילר ולנדסברגר נאשמים גם בניסיון לשבש את חקירת המשטרה בפרשה בכך שאספו מידע מהותי על חקירת המשטרה והציעו הסדרים כספיים למשפחות הנפגעות.

עובדי משרד הבריאות המוזכרים בכתב האישום נאשמים בכך שהתרשלו בעבודתם ולא פיקחו כראוי על המוצר שהגיע אל מדפי החנויות ואל הצרכנים שנפגעו. זאת, משום שהנוסחה ששווקה בישראל לא עברה את אישור משרד הבריאות. משרד הבריאות העניק אישור לנוסחה אחרת, ששונתה אחר כך ע"י החברה מבלי להגישה לבדיקה נוספת של משרד הבריאות כנדרש.

הפרשה נחשפה ב-7 לנובמבר 2003, כאשר בדיקת משרד הבריאות גילתה מחסור בוויטמין מסוג B1 בתחליף החלב של רמדיה. שלושה תינוקות מתו וכ-23 נפגעו לאחר שצרכו את המוצר. חלק מהילדים הוגדרו כצמחים וכבעלי פגיעות מוחיות קשות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully