וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת זימבבואה זינקה ב-257%

רויטרס

22.10.2008 / 9:57

אזרחי המדינה רוכשים מניות במטרה להגן על הכסף שלהם מפני האינפלציה הגואה, שכבר הגיעה ל-231 מיליון אחוז

בזמן ששוקי המניות ברחבי העולם נמצאים בטלטלה, שוק המניות בזימבבואה עולה בשיעורי שיא, מכיוון שהאזרחים רוכשים מניות במטרה להגן על הכסף שלהם מפני האינפלציה הגואה במדינה.

מדד המניות של בורסת זימבבואה זינק ב-257% ביום שלישי ושבר את השיא שנרשם רק יום קודם לכן, כשזינקה בורסת המניות במדינה ב-241%. חלק מהמניות במדד רשמו זינוקים של 3,500%.

אבל לפני שהמשקיעים יתחילו להתחיל להשקיע בבורסה בזימבבואה, עליהם לזכור כי המספרים הללו הם רק דוגמא נוספת לכלכלה המתפרקת של המדינה האפריקאית, וכי הזינוקים האלה הם כמעט חסרי חשיבות במונחים ריאלים.

זימבבואה נאבקת בשיעורי האינפלציה הגרועים בעולם, מצב הומניטארי מידרדר ומחסור במזון, דלק ומוצרים בסיסיים נוספים. האינפלציה יצאה משליטה, והנתונים הרשמיים דיווחו על זינוק שנתי של 231 מיליון אחוז. עם זאת, מומחים בזימבבואה העריכו כי האינפלציה האמיתית עומדת על כ-20 טריליון אחוז.

לפי נתונים בלתי רשמיים, הדולר האמריקאי נסחר בעבור 30 מיליון דולר זימבבואי ביום שישי. עם זאת, כבר ביום שני התחזק הדולר האמריקאי ל-100 מיליון דולר זימבבואי.

"למה להשאיר כסף בבנק?" שאל עמנועל מוני וקווי, מנכ"ל בורסת המניות של זימבבואה, והוסיף: "אנשים נאלצים להשקיע בבורסת המניות. הם מאמינים שאחרי שוק המט"ח, שוק המניות הוא המקום היחיד עבורם לקבל תשואה מסויימת על כספם".

בורסת המניות של זימבבואה נוסדה בשנת 1896 והיא אחת מהוותיקות באפריקה. בנוסף, היא הבורסה הרביעית בגודלה באפריקה. בזימבבואה 19 חברות ברוקראז' ו-90% מהמשקיעים בבורסה מגיעים ממוסדות, חברות ניהול קרנות וקרנות פנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully