וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער ממשיך לגדול: אובמה מוביל ב-10%

22.10.2008 / 8:51

לאחר שרק אתמול פורסם כי המועמד הדמוקרטי מוביל ב-8% על מקיין, אובמה ממשיך במומנטום ולראשונה מוביל בפער דו ספרתי

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה מגדיל את היתרון שלו על פני המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין: על פי סקר משותף של סוכנות הידיעות "רויטרס" ומכון הסקרים "זוגבי", הפער בין השניים עומד כעת על 10 אחוזים. זוהי הפעם הראשונה שההפרש בין שני המועמדים מגיע למספר דו ספרתי. רק אתמול פורסם סקר של מכון "זוגבי", לפיו אובמה הוביל על מקיין ב-8%.

על פי הסקר שפורסם היום (רביעי), לו היו נערכות הבחירות כעת היה זוכה אובמה ל-52 אחוזים לעומת 42 אחוזים בלבד להם היה זוכה מקיין. היתרון של אובמה על פני מקיין נע במהלך השבועיים האחרונים בין שניים לשישה אחוזים והגיע היום לשיא. בסקר שפורסם אתמול עמד הפער בין השניים על שמונה אחוזים.

"היתרון של אובמה רק ממשיך לגדול", אמר הסוקר ג'ון זוגבי. "הוא הגדיל את היתרון שלו כמעט בקרב כל קבוצת בוחרים משמעותית. נראה שמקיין נמצא מחוץ למירוץ כרגע". הסקר נערך באופן טלפוני במהלך שלושת הימים האחרונים בקרב 1,208 מצביעים פוטנציאליים.

לפי הסקר, היתרון שצבר אובמה בקרב מצביעים שאינם מזוהים עם אחת המפלגות גדל מ-15 אחוזים ל-27 אחוזים. גם בקרב הנשים גדל היתרון מ-13 אחוזים ל-16. כמו כן, אובמה מוביל בקרב כל קבוצות הגיל ובעלי רמות הכנסה שונות, מלבד המצביעים האמידים ביותר. הישג מרשים נוסף הוא התמיכה לה הוא זוכה בקרב מצביעים פוטנציאליים שמגדירים את עצמם כשמרנים – 21 אחוזים.

מקיין עוקב בקושי אחר אובמה בהפרש של שני אחוזים בקרב גברים. הובלתו בקרב לבנים ירדה ל-6 אחוזים מ-9 אחוזים, מ-50 אחוזים ל-44. הסקר, שנערך בין יום ראשון לשלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully