וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לאכול את המחזר? (אם את עכבישה)

22.10.2008 / 6:31

מחקר חדש מראה שעכבישות שאוכלות מחזרים חדשים לאחר שהזדווגו מטילות ביצים רבות יותר וצאצאיהן גדולים וחזקים יותר. בתיאבון

עכבישות שאוכלות את "מחזריהן" העכבישים מפיקות צאצאים רבים יותר מאחרות. צאצאים אלו אף חזקים וגדולים יותר מאלו של העכבישות האחרות. בניגוד לאמונה הרווחת, העכבישות לא אוכלות את בני הזוג שעמם הן מזדווגות, אלא מעדיפות מחזרים חדשים. ממחקר ספרדי שפורסם אמש (שלישי) עולה כי הן מקפידות להזדווג עם עכביש אחר לפני שהן זוללות את קורבנן.

"כעת אנו יודעים שלפחות בזן אחד מתקיים בטבע קניבליזם מיני שמועיל לנקבות", אמר ד"ר ג'ורדי מויה-לרנו שעמד בראש המחקר שבחן את התנהגותן של טרנטולות ים-תיכוניות. מחקרים אחרים העלו את האפשרות שהזכרים מקריבים עצמם למען צאצאיהם. שלא כמו מחקרים אחרים, מחקר זה נערך בטבע, ועולה ממנו שכשליש מנקבות הטרנטולה אוכלות את בני זוגן.

"קצב הקניבליזם המיני עלה ככל שהזכרים היו זמינים יותר. הסבירות שנקבה תאכל זכר שניגש אליה עלתה אם היא הזדווגה קודם לכן עם זכר אחר", אמרו החוקרים. תיאוריה אחת גרסה שנקבות שאוכלות זכרים הן מטבען אגרסיביות יותר ולכן ציידות מוכשרות יותר שמסוגלות לספק לצאצאיהן סיכויי הישרדות גדולים יותר. אולם כאשר החוקרים הצילו את הקורבנות מפיהן של הנקבות ברגע האחרון, הן לא הטילו ביצים רבות וטובות יותר. מכאן הסיקו החוקרים כי הזכרים עצמם מהווים מקור תזונתי חשוב.

  • עוד באותו נושא:
  • עכבישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully