וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'אנק פוד גורם לשליש מהתקפי הלב בעולם

21.10.2008 / 8:05

מחקר חדש מראה שהגדלת מנת הצ'יפס וההמבורגר עלולה להגדיל באופן ניכר את הסיכון ללקות בהתקף לב. גם הטופו לא יוצא נקי

תזונה הכוללת ריבוי מזון מטוגן, חטיפים מלוחים ובשר גורמת לכ-35% של התקפי הלב ברחבי העולם. כך עולה ממחקר שפורסם אמש (שני). המחקר, שהקיף 52 מדינות, קבע שאנשים בעלי הרגלי תזונה "מערביים" המבוססים על בשר, ביצים ו"ג'אנק פוד" היו בעלי סיכוי גבוה ללקות בהתקף לב, בעוד בקרב המרבים באכילת פירות וירקות הסיכון נמוך יותר.

למעלה מ-16,000 מטופלים השתתפו במחקר. 5,700 מהם סבלו באחרונה מהתקף לב. המתנדבים נתבקשו למלא שאלון מפורט בנוגע להרגלי האכילה שלהם והחוקרים נטלו מהם דגימות דם. המטופלים חולקו לשלוש קבוצות על פי מרכיבי התזונה המרכזיים שלהם. "המרכיב הראשון נקרא 'אוריינטלי' בגלל שהתבסס על טופו וסויה", כתבו החוקרים. המרכיב "המערבי" התבסס על מזון מטוגן, חטיפים מלוחים ואכילה מרובה של בשר. המרכיב השלישי נקרא "השקול" בשל אכילה מרובה של פירות וירקות.

הסיכון של מטופלים בקבוצה "השקולה" ללקות בהתקף לב היה נמוך ב-30% בהשוואה לאלו שלא אכלו ירקות ופירות. ל"מערביים" היה סיכוי גדול ב-35% ללקות בהתקף לב לעומת אנשים שלא הרבו באכילת מזון מטוגן ובשר. בקבוצה ה"אוריינטלית" הסיכון היה ממוצע בהשוואה לקבוצות האחרות. החוקרים ציינו כי התזונה העשירה בטופו יכולה להיחשב נייטרלית אך לא מונעת סיכון מכיוון שכמות הסודיום בה גבוהה. אכילת סודיום בכמות גדולה עלולה להעלות את לחץ הדם ולהגביר את הסיכון להתקף לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully