וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "יהיה צורך בחבילת תמריצים נוספת"

נמרוד הלפרן

20.10.2008 / 18:12

בניגוד לעמדת הבית הלבן, אמר נגיד הבנק הפדרלי כי "לאור הסיכון להאטה מתמשכת, נראה כי על הקונגרס לשקול חבילת תמריצים נוספת"

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך היום כי יתכן שיהיה צורך בחבילת תמריצים כלכליים נוספת בארה"ב, כדי לתמוך בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם - בניגוד לעמדת הבית הלבן, לפיה אין צורך בחבילת תמריצים נוספת. "לאור התחזית לחולשה של הכלכלה במשך מספר רבעונים, וסכנה מסוימת להאטה מתמשכת, נראה כי יש מקום שהקונגרס ישקול חבילת תמריצים בנקודה זו בזמן", אמר ברננקי בנאום בפני ועדת התקציב של בית הנבחרים האמריקאי.

"יש לשקול צעדים לשיפור הגישה לאשראי של צרכנים, רוכשי בתים, עסקים ולווים אחרים", הוסיף ברננקי. "צעדים אלה עשויים להיות יעילים במיוחד כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית ועל מנת ליצור מקומות עבודה", הדגיש.

בכירי המפלגה הדמוקרטית מקדמים הצעת חוק לחבילת תמריצים כלכליים נוספת, בהיקף של עד 150 מיליארד דולר. זאת, בעקבות ההחרפה שנרשמה במשבר האשראי בחודשים האחרונים, והתפוגגות השפעתה של חבילת התמריצים הראשונה. התוכנית עשויה לכלול הקלות מס זמניות חדשות, תקציבים לפרויקטים בתחום התשתיות, סיוע כספי לרשויות מקומיות, וכספים למימון תוכניות ביטוח למובטלים ולחלוקה של הקצבת מזון.

בשבוע שעבר גברו הסימנים לכך שכלכלת ארה"ב שוקעת במיתון, לאחר שמדד בטחון הצרכנים בארה"ב רשם החודש את הנפילה החדה מעולם, ומספר התחלות הבנייה של בתים פרטיים בארה"ב צלל בספטמבר לשפל של 26 שנים. התפוקה התעשייתית נפלה ב-6% ברבעון השלישי של השנה - הנפילה החדה ביותר מאז 91'.

"קצב הפעילות הכלכלית צפוי להיות מתחת לפוטנציאל ארוך הטווח למשך מספר רבעונים", העריך היום ברננקי. "ההאטה בהוצאות ובפעילות הכלכלית מקיפה את מרבית המגזרים המרכזיים", הוסיף.

"למרות הצעדים להמרצת שוק האשראי עליהם הודיע הממשל לפני פחות משבוע, ועל אף כמה סימנים מעודדים שנרשמו בעקבותיהם, עדיין מוקדם מדי להעריך את מלוא השפעתם", אמר ברננקי. "צעדים אלה אמורים לסייע לשיקום האמון במערכת הפיננסית, אולם לא צפויים לתת מענה מהיר לאתגרים שעדיין עומדים בפני הכלכלה כולה", הוסיף.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקאגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 46% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להוריד את הריבית בארה"ב ב-0.5%, לרמה של 1%, בישיבתו בשבוע הבא. החוזים צופים בוודאות הורדת ריבית של 0.25%.

הבנק הפדרלי הוריד מוקדם יותר החודש את הריבית בארה"ב ב-0.5%, ל-1.5%, במסגרת מהלך הורדת ריבית גלובלי מתואם של בנקים מרכזיים ברחבי העולם. זאת, לאחר שהבנק הוריד את הריבית בשיעור מצטבר של 3.25% מאז ספטמבר 2007 ועד אפריל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully