וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אקים ממשלה יציבה לאורך זמן"

פנחס וולף

20.10.2008 / 13:47

יו"ר קדימה הגיעה לבית הנשיא כדי לקבל ארכה של שבועיים להשלמת הרכבת הממשלה. פרס: "היציבות השלטונית מחייבת מיצוי התהליך להרכבת ממשלה"

יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני הגיעה הבוקר (שני) לבית נשיא המדינה שמעון פרס כדי לבקש ארכה להרכבת הממשלה, זאת משום שהשבוע צפויים להסתיים 28 הימים שעמדו לרשותה. הנשיא פרס אישר את הארכה, שתאפשר ללבני 14 ימים נוספים להרכבת הממשלה, ובמידה שלא תצליח לעשות כן יתקיימו בחירות כלליות בתוך 90 יום.

"אני מאמינה כי האחריות שלקחתי על עצמי מחייבת אותי לנסות להקים ממשלה. בתקופה זו היציבות הכלכלית, מעבר לאתגרים הנוספים העומדים לפתחנו, מחייבת גילוי אחריות לאומית. כל אחד מראשי המפלגות מחויב לקבל את ההכרעה שלו. אני מאמינה שההכרעה תהיה נכונה ומקווה שתהיה מהירה מאחר שהימשכות התהליך איננה טובה לעם ישראל", אמרה לבני בעת פגישתה עם הנשיא. לדבריה, "אנו עושים מאמצים להסיר מעם ישראל את חוסר הודאות הקיים ולהקים ממשלה יציבה לאורך זמן, זוהי מחויבותינו והאחריות המוטלת עלינו".

לבני הציגה בפני נשיא המדינה את המהלכים שנעשו עד כה על מנת להרכיב ממשלה, כולל ההסכמות שגובשו והצפי לסיום מלאכת הרכבת הממשלה. פרס אמר ללבני כי, "משאים ומתנים קואליציוניים הינם דבר מורכב המצריך מאמצים רבים, אך היציבות השלטונית והסרת חוסר הודאות מחייבים כי תקבלי את ההזדמנות למצות את התהליך".

ש"ס - המוקש האחרון

בקרבתה של יו"ר קדימה גילו אתמול אופטימיות לגבי סיכוייה להרכיב ממשלה. "אנחנו מאמינים שלבני תצליח להרכיב ממשלה וכנראה שתצטרך עוד כמה ימים לשם כך", אמרו מקורביה לוואלה! חדשות.

יו"ר ש"ס אלי ישי אמר אתמול כי עדיין יש פערים גדולים ואין התקדמות במו"מ. לדבריו, "יש עקרונות ברורים שש"ס מתעקשת עליהם, כולל הקצבאות וירושלים. הממשלה צריכה לשנות כיוון לגמרי בתקציב".

ש"ס היתה ונותרה המוקש העיקרי של לבני בדרך ללשכת ראש הממשלה. כבר בתחילת המשא ומתן הקואליציוני, הערכות במערכת הפוליטית היו שמפלגת העבודה תחבור ללבני. ההסכם הקואליציוני נחתם בערב חג הסוכות ביום שני שעבר.

לבני מנהלת מגעים גם עם סיעות מרצ ויהדות התורה. אולם הערכה היא שללא ש"ס, היא לא תצליח להקים ממשלה יציבה. הערכה מתבססת בין היתר על הכרזותיהם בעבר של תומכי השר שאול מופז כי לא ייתנו יד להקמת ממשלה צרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully