וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים העבירה טיוטת הסכם לאחדות פלסטינית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.10.2008 / 11:38

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי בין סעיפי ההסכם הצעה לשילוב חמאס באש"ף ובמנגנוני הביטחון. בנוסף הוא תקף את אלימות המתנחלים בגדה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הבוקר (שני) כי מצרים שיגרה לכל הפלגים הפלסטינים טיוטת הסכם שצפויה להוות בסיס לדיאלוג בין הפלגים שייפתח ב-9 בנובמבר. הטיוטה כוללת מספר סעיפים, ביניהם הקמת ממשלת אחדות לאומית עד לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט וכן שילוב חמאס באש"ף וארגון מחודש של מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

בשיחה עם עיתונאים פלסטינים ברמאללה אמר אבו מאזן כי לאורך כל המשא ומתן עם ישראל הוא דאג להבהיר כי הוא אינו מוכן לקבל פתרונות חלקיים או זמניים ולדחות את הדיון בסוגיות מסוימות. "על אף שקיימות 12 ועדות הדנות בנושאים השונים שעל הפרק, לא הושגה הסכמה בשום סוגיה", אמר. לדבריו, בשבוע הבא, ב-27 באוקטובר, ייפגש בפעם האחרונה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

אבו מאזן גילה כי פגישתו עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק הייתה גלוית לב וכי הנשיא אסד הביע הבנה לכל מה שאמר אבו מאזן ולא הביע התנגדות או הסתייגות לדברים שהוצגו לו. אבו מאזן דחה בתוקף את הפרסומים לפיהם העביר לאסד מסר מנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ואמר כי אין בסיס לפרסומים הללו.

יו"ר הרשות הביע זעם כלפי עמדת ממשלת ישראל נוכח התפרעויות המתנחלים. "הממשלה אינה מנסה כלל למנוע מהמתנחלים לפגוע שוב ושוב באזרחים הפלסטינים ובעצים שלהם", אמר. "כיצד אפשר לחיות בדו-קיום עם פושעים כאלה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully