וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מטפס ב-0.6% ל-3.76 שקלים

נתן שבע

20.10.2008 / 11:05

"כבר אפשר לדבר על רמה של 4 שקלים לדולר", אומר מנהל דסק החברות בבנק הבינלאומי, "הדולר מתחיל לתפוס כיוון כלפי מעלה"

לאחר היחלשות של הדולר ב-1% בתחילת יום המסחר חוזר הדולר להתחזק. בשעה זו מטפס הדולר ב-0.6% 3.76 שקלים. היורו מתחזק ב-1% ל-5.07 שקלים. בעולם דווקא מתחזק היורו אל מול המטבע ב-0.75% לרמה של 1.35 דולר ליורו.

"רמה של 4 שקלים היא כבר רמה שאפשר לדבר עליה. נראה שבינתיים, שיווי המשקל יהיה בטווח של 3.85-3.9 שקלים, אומר רונן יפה מנהל דסק החברות בבנק הבינלאומי, "שילוב של הרגיעה היחסית בבורסה, ההיחלשות של המטבע אל מול המטבעות בשווקים המתעוררים, הצפי למדדים נמוכים גם בשל הירידה במחיר הנפט, ובעקבות זאת הציפייה להמשך הורדות הריבית, מובילים להתזחקות של המטבע. הדולר בארץ מתחיל להדביק את התנודות שלו אל מול המטבעות האחרים בעולם והוא מתחיל לתפוס כיוון למעלה. גם הלירה הטורקית נחלשה בימים האחרונים ב-5%.

העובדה כי נגיד בנק ישראל התחיל להוריד את הריבית באיחור יחסית אל מול עמיתיו בעולם מותירה לו מספיק אפשרויות עכשיו להורדות ריבית נוספות. התחזקות של הדולר עוזרת ליצוא ולמגזר ההיי-טק הדבר. עשוי אולי להפוך את המכה של אפקט פיטורין בתחומים אלה עליהם מדברים בתקשורת לפחות כואבת", אומר יפה.

הדולר פרץ בשבוע שעבר את רמת ה-3.65 שקלים. רמה שלא היה בה מאז חודש ינואר בשנה שעברה, ויש לא מעט כאלה שמדברים בימים האחרונים כבר על שער של 4 שקלים למטבע.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully