וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: עוד הפגנה המונית נגד הממשל

20.10.2008 / 10:44

כשבועיים לאחר ששני בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בהפגנה נגד הממשלה בתאילנד, הגיעו אלפים לבנגקוק וקראו לבחירות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כ-3,000 מפגינים מטעם "ברית העם למען הדמוקרטיה" (PAD) הפגינו היום (שני) במרכז בנגקוק נגד הממשלה, במחאה על העימותים האלימים בתחילת החודש בהם נהרגו שני מפגינים ומאות נוספים נפצעו. ההפגנה מצטרפת לשורת פעולות מחאה שמטרתן להדיח את ממשלתו החדשה של ראש הממשלה סומצ'אי וונגסוואט. המפגינים נשאו בין היתר שלטים עליהם נכתב "מבוקש: רוצח", עם תמונתו של וונגסוואט.

משטרת תאילנד הואשמה בירי רימוני גז מדמיע באכזריות, כך שנפגעו מהפיצוצים איברי המפגינים. בריאיון טלווזיוני ששודר בשבוע שעבר אמר מפקד הצבא אנופונג פוצ'ינגדה כי על ראש הממשלה לפרוש מיד לאחר העימותים האלימים. הראיון הצית גל שמועות לגבי אפשרות של הפיכה צבאית, שנתיים לאחר הפיכה צבאית עקובה מדם במדינה. אחת המפגינות בירכה את תמיכת הצבא, אך קראה להם להימנע מאלימות. " אנו מסכימים שהצבא יבוא לסייע לנו, אך לא נסכים שיבצע מהפכה", אמרה יו-ראי סאטנג.

ראש הממשלה התאילנדי הודיע כי חקירה בדבר העימותים האלימים בתחילת החודש תסתיים בתוך כשבועיים, ותקבע מי האחראי להן. וונגסוואט נכנס לתפקידו בחודש ספטמבר האחרון לאחר שקודמו בתפקיד הודח משום שהשתתף בתוכנית בישול מסחרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully