וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: העולם בפשיטת רגל

טלי גולדשטין

20.10.2008 / 17:03

איסלנד בדרך להתרסקות, הונגריה ממתינה לסיוע ובורסת מוסקבה שוממת. חשבתם שבישראל קשה? הצצה למקומות הכואבים באמת

פקיסטן מחפשת מקורות מימון

המשבר הנוכחי מאיים על המערכות הגדולות בעולם, אך הכלכלות המתפתחות הן הנמצאות בסיכון אמיתי. לפי בכירים בממשל הפקיסטני, המדינה עשויה להזדקק להזרמת הון של 6 מיליארד דולר במטרה לחזק את יתרות המט"ח, לאחר שאלו הצטמצמו. בעקבות האינפלציה והירידה בערך המטבע, מחפש השלטון החדש אחר מקורות מימון. כלכלנים מעריכים, כי פקיסטן זקוקה להזרמה מיידית של 2 מיליארד דולר ולסיוע של 6 נוספים. אז למה הנשיא אסיף עלי זרדרי עדיין מחייך?

איסלנד מתרסקת

בשבוע שעבר הופסק המסחר בבורסה האיסלנדית, לאחר שהרשויות השתלטו על המערכת הבנקאית. זו הגיעה לסף קריסה בשל צבירת חובות בשווי 61 מיליארד דולר - פי 12 מגודלה של הכלכלה. ראש ממשלת איסלנד גייר הרדה אמר כי איסלנד נמצאת על סף פשיטת רגל לאומית. בתמונה: בכיר הבנק המרכזי באיסלנד, סיגורדור סטורלה פלסון, ליד משרד האוצר במוסקבה, לאחר שביקש סיוע כלכלי מהרוסים.

הונגריה מחכה לסיוע

הבנק המרכזי של אירופה יעמיד לרשות הונגריה אשראי בסך 6.7 מיליארד דולר, בניסיון למנוע את קריסת המערכת הבנקאית במדינה. בין ממשלת הונגריה וקרן המטבע הבינלאומית מתנהלים מגעים הדוקים לגבי אפשרות לסיוע פיננסי למדינה המזרח אירופית, בעקבות תנודתיות עזה שנרשמה בשוק הפיננסי המקומי בשבוע שעבר. בתמונה: אנדרש סימור, ראש הבנק הלאומי בהונגריה, בישיבת חירום של הממשלה בעקבות המפולת הכלכלית.

אוקראינה יורדת בדירוג

אוקראינה קרובה לקבלת הלוואה של 14 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית. על פי הערכות, סיכום סופי של ההסכם בין אוקראינה לקרן המטבע צפוי בתוך כשבועיים. יו"ר הפרלמנט של אוקראינה, ארסני יצניוק, אמר כי הממשלה מתכננת להלאים בנקים מקומיים שנקלעו לקשיים, בניסיון להציל את המערכת הבנקאית כולה. בתוך כך, חברות דירוג אשראי הורידו את דירוג האשראי של אוקראינה על רקע המצב הכלכלי העגום. נשיא המדינה, ויקטור יושצ'נקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בורסת מוסקבה שוממת

רוסיה הכריזה על תוכנית חירום בסך 186 מיליארד דולר בעקבות המשבר הכלכלי שגרם לירידות חדות בשוק המניות. מאז מאי, צנח שווי שוק המניות הרוסי בשלושה רבעים, על רקע המשבר הפיננסי החמור ביותר שידעה המדינה מאז 1998, נפילה של יותר מ-50% במחירי הנפט, והמחנק בשוק האשראי. במסגרת תוכנית החירום, תזרים הממשלה הון לבנקים, תערוב לפיקדונות, תרכוש מניות של בנקים בקשיים ותקצץ במסים. שממה בבורסת מוסקבה.

ארגנטינה - הייצוא במשבר

כלכלנים בכירים בארגנטינה ייפגשו השבוע על מנת להעריך את השלכות המשבר הכלכלי. הממשל הודיע כי נתוני היסוד הכלכליים כגון העודף התקציבי והצמיחה המואצת, משמעותם שכלכלת ארגנטינה צפויה לשרוד את המשבר. עם זאת, אנליסטים מזהירים כי המדינה ה-3 בגודלה בדרום אמריקה עלולה להיפגע קשות מהירידה המתמשכת במחירי סחורות, כגון סויה ותירס, המהוות חלק ארי בייצוא. נשיאת המדינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר, מודאגת.

אינדונזיה - הרופיה צונח

למרבה ההפתעה, סינגפור היתה המדינה הראשונה במזרח הרחוק שהכריזה כי שקעה למיתון בעקבות המשבר. עם זאת, לא סבור שהכלכלה החזקה תפשוט רגל. אינדונזיה, לעומת זאת, היא סיפור שונה לגמרי. הבורסה צונחת, עניין המגביר את החשש למיתון כבד. הרופיה איבד מתחילת השנה 5% מערכו, האינפלציה דו ספרתית, וחלה ירידה חדה בביקוש לסחורה מקומית. הממשל ייאלץ לפעול בקיצוניות נגד המשבר, מחשש שיפסיד בבחירות הקרובות.

צרות בבלקן ובבלטים

תושבי המדינות הבלטיות ומדינות הבלקן מתמודדים עתה עם תשלומי המשכנתאות ואינפלציה מתמשכת. מדינות אלו, שאינן מסוגלות להתמודד עם המשבר, מידפקות על דלתות קרן המטבע הבינלאומית. אסטוניה, לטביה וליטא, הדולקות בעקבות איסלנד והונגריה, ביקשו כבר חבל הצלה. כלכלת רומניה לא צפויה להתחמק ממחנק האשראי. צ'כיה רשמה ירידה בבורסה לשפל של 4 שנים. בתמונה: נשיא רומניה, טריאן בססקו (מימין) ונגיד הבנק המרכזי, מוגור איסרסקו, לאחר פגישת חירום.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully