וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר הכלכלי, תמיד יש זמן לאהבה

טלי גולדשטין

19.10.2008 / 19:48

רומן חטוף עם עובדת לשעבר מסכן את הקריירה המזהירה של ראש קרן המטבע הבינ"ל ומסיח את דעתו מניהול המשבר הכלכלי

בעיצומו של משבר כלכלי עולמי, ראש קרן המטבע הבינלאומית (IMF ) מצא עצמו מעורב בשערורייה מסוג אחר. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, פרשת אהבים חטופה מסכנת את הקריירה המזהירה של דומיניק שטראוס-קאהן ועוררה את זעמו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

החדשות כי שטראוס-קאהן בן ה-59 נחקר בוושינגטון בגין רומן לא חוקי עם עובדת לשעבר הסעירה את התקשורת האמריקאית במהלך סוף השבוע. למרות שהמצוקות הרומנטיות של שטראוס-קהאן לא עוררו עניין מיוחד בארץ הולדתו, יש פוליטיקאים הטוענים כי מטרת ההדלפה לתקשורת האמריקאית היתה לחתור תחת המאמץ הצרפתי בנושא הכלכלי.

שטראוס-קאהן, דמות בכירה במפלגה הסוציאליסטית הצרפתית שכוכבו דרך מאז נבחר לכהן כראש ה-IMF בשנה שעברה, נשוי לאן סינקלייר, קריינית חדשות פופולרית. חשיפת מעלליו הרומנטיים מעמידים בסכנה את הקריירה שלו. שטראוס-קאהן היה ידוע בעבר בכינוי "הפתיין הגדול". היום בסיקורו, השתמש השבועון "לה ז'ורנל דו דימאנש" בכינוי זה.

הפרשה החלה בינואר האחרון כשמריו בלחר, כלכלן ארגנטינאי, גילה שאשתו פירוסקה נאגי פותתה על ידי מעסיקה בכנס דאבוס. בלחר התלונן ותלונתו הביאה באוגוסט לפתיחת חקירה חיצונית על ידי משרד עורכי דין בוושינגטון.

נאגי כיהנה בתפקיד בכיר בחטיבת אפריקה בקרן המטבע הבינלאומית לפני שפוטרה בקיץ האחרון. כיום היא עובדת בבנק לפיתוח כלכלי ולשיקום (EBRD ). שטראוס-קאהן אישר את קיום התקרית האישית והכחיש כי כי ניצל לרעה את מעמדו הגבוה בקרן.

מועמד פופולרי לנשיאות

בממשלה הצרפתית קיוו כי לא יצוצו חדשות עד ששמו של שטראוס-קאהן ינוקה וכי העניין כולו יתפוגג לאור העניין שמעוררות הבחירות בארצות הברית. בני ברית של שטראוס-קאהן פטרו את העניין כהיסטריה של המוסדות הפוריטניים באמריקה. הממשלה מסרה כי היא עומדת מאחורי שטראוס-קאהן.

בשנה שעברה התפטר נשיא הבנק העולמי פול וולפוביץ מתפקידו לאחר שחקירה מצאה כי הוא ארגן תשלומים וקידום לחברתו, עובדת לשעבר בבנק.

שטראוס-קאהן מדורג בסקרים כמועמד פופולרי של המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות צרפת ב-2012. סקר עדכני מצא כי הוא הפוליטיקאי המשפיע ביותר בצרפת, אחרי ברטרן דלנו, ראש העיר של פריז.

בתוך כך, ארצות הברית, האיחוד האירופי וצרפת הודיעו הלילה כי בכוונתן לערוך סדרה של ועידות פסגה בינלאומיות בנושאי כלכלה, לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב, שיערכו ב-4 בנובמבר. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ונשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל ברוסו הודיעו בהצהרה משותפת כי יפנו גם למנהיגים נוספים. בהצהרה משותפת הודיעו הנשיאים כי בפגישת הפסגה הראשונה ישתתפו ראשי ממשלות מרחבי העולם ובמהלכה ייסקרו הצעדים שננקטו לטיפול במשבר הכלכלי הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully