וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקוקי שיפור

אייל דץ

19.10.2008 / 20:16

בתי הזיקוק של חיפה מנסים לשפר את תדמיתם השלילית, אבל פעילי "מגמה ירוקה" עושים מיצג משלהם שיזכיר לנו את הזיהום

במחאה על מיצג ה"לבניות" של בתי הזיקוק של חיפה (בז"ן), שמנסה להציג את חיפה כעיר נקייה מזיהום ואת בתי זיקוק כחברה בעלת מודעות סביבתית, החליטו פעילי הארגון "מגמה ירוקה" להציב מיצג משלהם. המיצג, "יער של ארובות" מוצג לקהל הרחב היום (ראשון) בגן האם בחיפה, בסמוך למקום שבו מתקיימת התערוכה של בז"ן.

"הלבניות", אותם צמד מגדלים הממוקמים בשטח בתי הזיקוק של חיפה, הפכו בשנים האחרונות לא רק לסמל העיר, אלה גם לסמל לזיהום האוויר שמשתרר מעל מפרץ חיפה. "הלבניות", הנישאים לגובה של 76 מטר, ושזכו לכינוי הזה בגלל צורתם, שהזכירה את צנצנות הל?ב??ן שנמכרו בארץ באותן שנים, סובלים, ממש כמו האוויר שתושבי העיר נושמים, מתדמית שלילית. (אף שבפועל הם כבר כלל לא פועלות ונמצאות כקישוט בלבד).

מסמל שלילי לסמל עירוני

לפני מספר חודשים החליטו בבז"ן, לצאת למלחמה על תדמיתם של ה"לבניות". הם פנו לשלושים אמנים - פסלים וציירים מובילים, אדריכלים, צלמים ועוד "וביקשו מהם לעצב 60 פסלים בהשראת הלבניות המפורסמות של בתי הזיקוק. כל אמן קיבל מודל של הלבנייה שגובהה כ-1.5 מטר וערכת צבעים לעיצוב. והתבקש להעביר את המסר האומנותי כי מדובר בדבר ידידותי לסביבה. יוסי רוזן, יו''ר דירקטוריון בתי הזיקוק אמר אז כי "המיזם נועד להפוך את הלבנייה מסמל שלילי לאחד מסמליה הבולטים של חיפה, סמל חיובי המעיד על צמיחה, תעסוקה ותעשייה". בחול המועד סוכות יצא הפרויקט לדרך ושלושים דגמים מעוצבים של ה''לבניות'', הוצבו בגן האם בחיפה.

לא שוכחים את הזיהום

חברי ארגון הסטודנטים "מגמה ירוקה" החליטו כאמור כי הם לא "קונים" את הניסיונות להציג את חיפה או את בתי הזיקוק כנקיים, והחליטו במחאה להציב היום, מיצג משלהם. דנה גרו, דוברת בצפון של מגמה ירוקה אמרה הערב לוואלה! אג'נדה כי "הניסיון להציג את בז"ן בתור מפעל סביבתי הוא רחוק מהמציאות. החברה לא עומדת בתקנים בינלאומיים של זיהום אוויר ואנחנו לא מבינים כיצד עיריית חיפה נותנת לדבר כזה יד, במיוחד לקראת הבחירות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully