וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון הבנק של סרקוזי בסכנה

טלי גולדשטין

19.10.2008 / 18:21

גנבים השיגו את מספר החשבון האישי של סרקוזי והצליחו באופן קבוע למשוך סכומים כסף עד שהנשיא שם לב. מי הבא בתור?

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הגיש בחודש שעבר תלונה במשטרה לאחר ששם לב שסכומי כסף החלו להיעלם מהחשבון הפרטי שלו בבנק. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, הודיעה המשטרה כי גנבים נוהגים למשוך סכומי כסף קטנים כדי להבטיח שלא יצליחו לעקוב אחר הפעילות הפלילית שלהם. החשיפה המביכה הופיעה בזמן שבו הנשיא מנסה לצייר עצמו כשחקן מוביל ודמות רצינית במשבר הכלכלי הגלובלי.

מחקירה ראשונית, עולה כי גנבים פריזאים השיגו את מספר החשבון האישי של סרקוזי ואת הסיסמה שלו והצליחו למשוך סכומים מהמשכורת השנתית של הנשיא בסך 195 אלף לירות שטרלינג. תובע מרובע ננטר שבבירה חוקר את הפרשה, ביחד עם היחידה לפשעי הונאה. "אנו יכולים לאשר שהחקירה בעיצומה בנוגע לכסף שנגנב מחשבון הבנק של הנשיא", אמר התובע.

סרקוזי, שמדינתו מחזיקה כעת בנשיאות האיחוד האירופי, הפציר במדינות המערב ליישם שינוי כולל במערכת הפיננסית. הוא התעקש על מציאת פתרון "שאפתני ופרגמטי" לקשיים הנוכחיים, לרבות פירוק קרנות הגידור, מקלטי המס, מוסדות פיננסיים הפועלים ללא פיקוח ומצנחי הזהב למנכ"לים פורשים.

ב-2007, עמד סרקוזי במרכזה של מחלוקת סוערת לאחר שאישר לעצמו העלאה בסך 140% במשכורת. ראשי צרפת הקודמים הרוויחו משכורות נמוכות באופן יחסי אך פיצו עליהן על ידי קביעת חשבון הוצאות מנופח. סרקוזי אמר בזמנו כי הוא רוצה מערכת פוליטית ופיננסית שקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully