וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר החשוד בהברחת סמים: "הפלילו אותי"

נתיב נחמני

19.10.2008 / 17:32

הרשויות בצרפת נעתרו לבקשתו של האדמו"ר מאשלג לחזור לישראל לתקופת החגים. "בסך הכל רציתי לעשות טובה ליהודי"

האדמו"ר שמחה אברהם הלוי מאשלג, שנעצר בצרפת לפני כשבעה חודשים לאחר שבמזוודות שהיו ברשותו נמצאו עשרות קילוגרמים של אופיום, קיבל אישור לחזור לארץ לתקופת החגים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר האדמו"ר: "אדם מחולון, שכנראה שם כיפה וגידל זקן לכמה ימים, רצה להפיל אותי בפח והעביר לי את המזוודות שהכילו סמים".

האדמו"ר עומד בראש חסידות גדולה המונה רבבות חסידים. בסוף חודש פברואר השנה, יצא האדמו"ר למסע מישראל לארצות הברית, דרך טורקיה וצרפת. על פי החשד, במהלך עצירתו באיסטנבול, אסף האדמו"ר שתי מזוודות שיעדן הסופי ארצות הברית, ואלו הכילו בדופן כפולה מעל ל-20 קילוגרם של אופיום.

המזוודות נתפסו כאשר האדמו"ר הגיע לצרפת לאחר כחודש.הוא נעצר בתחילה למשך ארבעה ימים בחשד שניסה להבריח את הסמים ואז שוחרר תחת צו בית משפט האוסר עליו לצאת מגבולות צרפת עד לתום הליכי החקירה.

עתה, בצעד יוצא דופן, אישר בית המשפט בצרפת את בקשתו של האדמו"ר, המיוצג על ידי עורכי הדין מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג ישראלים בחו"ל, ויצחק אוסדיטשר, לשוב לישראל לתקופת החגים, תחת הבטחה שישוב לצרפת וישהה שם עד תום החקירה, שצפויה להסתיים בעוד כארבעה חודשים.

"רציתי לקנות בגדים בזול לחסידים"

"בסך הכל רציתי לעשות טובה ליהודי", טען האדמו"ר. לדבריו, שתי המזוודות שנתפסו הועברו לו על ידי אדם שאין לו איתו כל הכרות מוקדמת. "הבחור הזה אמר לי שהוא מכיר מפעלים בטורקיה שמייצרים בגדים לחסידים ומוכרים אותם בזול, ואני חשבתי שנוכל לחסוך עשרות אלפי דולרים לחסידים שלנו", סיפר האדמו"ר. לטענתו, אותו אדם נפגש עימו בטורקיה ובסוף השהות שלו ביקש ממנו שיעביר בשבילו שתי מזוודות מלאות בגדים לקרובי משפחתו העניים שגרים בארצות הברית.

"אם הייתי יודע שיש חשש, ואפילו הקטן ביותר, שיש במזוודות משהו פלילי, בוודאי שלא הייתי לוקח אותן", סיפר, "אפילו כשפתחתי אותן, לראות מה יש בפנים, ראיתי רק בגדים". לדבריו, כשהגיע לשדה התעופה בפריז, המזוודות נפתחו על ידי נציגי השלטונות, "גם אז ראיתי רק בגדים. אבל אז הבודקת פתחה את המסגרת של המזוודה וראינו את הסמים. גם אז כשהיא שאלה אותי 'מה זה?', עניתי שזה כנראה הריפוד של המזוודה".

"לצערי, יותר ויותר נוכלים מתחזים לחרדים ומנצלים את רמת האמון הגבוהה שקיימת בין היחידים בחברה החרדית ומנצלים את העובדה שהחרדים אמונים על סטנדרטים גבוהים של חסד, הם מתחנכים ומורגלים ב'לעשות טובה'. צריך להיות מודע לתופעה, להתריע עליה בפומבי ולא לתת אמון במי שאינו מוכר באופן אישי וקרוב", אמר עו"ד ציבין. לטענת עו"ד אוסדיטשר, לא ידוע על כל התקדמות בחקירה שמתנהלת בצרפת. "ניתן להבין שאם הוא לא הוחזק במעצר ואף נתנו לו לצאת לחגים בישראל, אז הם לא חושדים בו והצורך שיחזור הוא טכני בלבד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully