וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית עכו: "האוצר מעכב הפיצויים"

קובי מנדל

19.10.2008 / 14:49

ראש העיר שמעון לנקרי איים לעתור לבג"ץ אם המדינה לא תכיר באירועים האלימים בעכו. בינתיים תושבי העיר נעזרים בתרומות פרטיות

בעיר עכו ממשיכים לאמוד את נזקי התושבים במהומות שהחלו בליל יום הכיפורים. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, אמר בצהריים (ראשון) לוואלה! חדשות, כי משרד האוצר טרם הכיר באירועים האלימים בעיר כאירועים חריגים ולפיכך התושבים אינם יכולים לקבל עדיין פיצוי ממס רכוש. "חלק מחברות הביטוח", אמר לנקרי, "מעכבות ומקשות על מתן פיצוי לתושבים שנפגעו. אם הממשלה לא תכיר בנזקים, כפי שהכירה בעבר באירועים קודמים, תשקול העירייה לעתור לבג"ץ ובמקביל תסייע לתושבים להגיש תביעה ייצוגית נגד חברות הביטוח".

בתוך כך הודיעה עיריית עכו על החלטתה להקים קרן במטרה לסייע לנפגעי המהומות בעיר באמצעות "הקרן לידידות" בראשות הרב יחיאל אקשטיין והסוכנות היהודית. גופים אלו תרמו עד כה כ-200 אלף דולרים, על מנת להעניק סיוע ראשוני לנפגעים.

לנקרי אמר עוד, כי האדם שנכנס למסגדים וקרא במערכת הכריזה להמונים להגיע לשכונה המזרחית של עכו כדי לנקום פגיעה במספר תושבים ערבים, נמלט מהמשטרה ונמצא בתחומי הרשות הפלסטינית. ממשטרת מרחב הגליל נמסר כי עד כה נעצרו באירועים כ-80 בני אדם ובכללם גם נהג מיניבוס שעל פי החשד הסיע בליל יום כיפור צעירים מעכו העתיקה לשכונה המזרחית. הנהג נחקר ובקרוב יוגש נגדו כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully