וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירת המשטרה נגד אולמרט מלאה חורים"

פנחס וולף ונתיב נחמני

19.10.2008 / 14:02

כך אמר יועצו של רה"מ בתגובה לחיקורי הדין שמבצעת המשטרה בארה"ב. גורם המעורה בחקירה: "החורים היחידים הם אלה שהתמלאו בדולרים"

מקורבי ראש הממשלה אהוד אולמרט זועמים על המשך החקירה נגדו בפרשת "ראשון טורס", כחודש וחצי לאחר המלצת המשטרה להעמידו לדין בפרשה זו. בתגובה ליציאת צוות של היחידה הארצית לחקירות הונאה הלילה (ראשון) לביצוע חיקורי דין נוספים בארה"ב, אמר אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, כי "המשטרה הוציאה מיוזמתה הודעה פומבית לציבור על סיום החקירה והמלצותיה. מדוע, אם כן, היא לא יוצאת כעת בהודעה נוספת לציבור ומודיעה כי טעתה וכי החקירה לא הסתיימה?"

לדברי דן, "הציבור צריך להיות מודאג מאד אם בחקירה נגד ראש ממשלה מכהן, המשטרה מוציאה הודעה חד משמעית לציבור שהחקירה הסתיימה, כולל המלצה על אישומים, וכמה שבועות לאחר מכן מסתבר שהחקירה כלל לא הסתיימה, וההמלצות ניתנו על סמך תמונה מלאה חורים. כך מנהלים חקירה נגד ראש ממשלה מכהן?"

דן הדגיש, כי "להבדיל מחקירות רגילות, בתיק זה בכירי הפרקליטים במדינה מלווים את החקירה בכל רגע נתון. מדוע נתנה הפרקליטות למשטרה לפרסם המלצות כאשר החקירה מלאה חורים שלא נבדקו כלל?"

"יועץ התקשורת טועה ומטעה"

במשטרה העדיפו לא להתייחס באופן רשמי לטענות יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אך גורם המעורב בחקירה הביע כעס רב על התבטאויותיו. לטענתו, היועץ אמיר דן "טועה ומטעה את הציבור במושגים חסרי משקל וערך". הוא הוסיף, כי "הציבור אכן צריך להיות מודאג, אך לא מהחורים לכאורה בחקירה, אלא מכך שיועץ תקשורת יצוא נגד חקירה שלדבריו מלאה חורים".

לדברי הגורם, "השלמות חקירה הן הליך לגיטימי ומקצועי, ואין בהן כדי לגרוע או להחליש את ציר הראיות והתשתית הראייתית החמורה בתיק. לכולם ידוע שהחורים היחידים בחקירה הזו הם אלה שהתמלאו בעשרות אלפי הדולרים, שלכאורה שימשו את ראש הממשלה בנסיעותיו הפרטיות לחו"ל".

צוות היחידה הארצית לחקירות הונאה שיצא לארה"ב כולל את החוקרות איריס ברק ולימור חוקוק, שמלוות על ידי פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל. מקורות המעורים בחקירה אמרו לעיתון "הארץ", כי בימים האחרונים יצרו החוקרים קשר עם כמה אנשים המתגוררים בארה"ב וקבעו עמם מועדים לחקירה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully