וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחוב דאונינג 10 מרוצים מהמשבר הפיננסי

עידן דורנר

19.10.2008 / 13:26

בבריטניה מרוצים מתפקודו של רה"מ בראון במשבר. סקרים חדשים מראים כי הפער בין הלייבור לשמרנים הוא הנמוך ביותר מאז מרץ

טיפולו של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון במשבר הפיננסי, הביא לירידה בכוחם של השמרנים בסקרים, כך מראים שני סקרים שפורסמו היום (ראשון) במדינה. כעת השמרנים מובילים בפער של תשעה אחוזים בלבד על פני הלייבור, ההפרש הנמוך ביותר ממרץ.

ההתאוששות הגדולה של בראון בסקרים החלה לפני כחודש, כשהראה מנהיגות בטיפול במשבר. בלייבור מאמינים כעת כי ביכולתם לצמצם את הפער עוד יותר. בחודשי הקיץ פתחו השמרנים פתחו פער של 20%, דבר שהביא לקריאות בתוך הלייבור להחלפתו של בראון, לפני הבחירות שייערכו בשנת 2010.
בראון נבחר לראשות הממשלה, במקום טוני בלייר שהתפטר בשנה שעברה, לאחר עשור בו כיהן כשר האוצר. הוא נטל תפקיד מוביל במאבק העולמי במשבר הכלכלי. תכניתו להזרים מליארדי ליש"ט מכספי משלמי המיסים לבנקים הגדולים במדינה שימשה השראה למדינות נוספות ברחבי העולם, שבחרו ללכת בעקבותיו, וסייעו לו לשפר את תדמיתו הפגועה.

54% מהנשאלים טענו כי בראון טיפל היטב במשבר. רק 36% טענו כי פעל בצורה שגויה. עוד עולה מהסקר, כי בראון ושר האוצר שלו אליסטר דארלינג נתפשים כיותר יעלים בטיפול במשבר מאשר מנהיג השמרנים דיוויד קמרון ומועמדו לתפקיד שר האוצר ג'ורג' אוסבורן. 43% טענו כי בשל הנסיבות שנוצרו בשל המשבר, הם מעדיפים שבראון ודארלינג יהיו אחראים לטיפול בו, לעומת 35% שמעדיפים את הנהגתם של קמרון ואוסבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully