וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר בין הבנקים סביב רמה של 3.73 שקלים

טל לוי

19.10.2008 / 13:49

המטבע האמריקאי נחלש ב-0.2% לעומת שערו היציג ביום שישי. היום אין מסחר בדולר, ושערו משתקף מהמסחר באופציות בין הבנקים

הדולר נסחר בשעה זו ביציבות יחסית. המטבע האמריקאי נחלש ב-0.2% לעומת שערו היציג ביום שישי, לרמה של 3.73 שקלים - כך משקף המסחר באופציות. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ ושער הדולר משתקף באמצעות המסחר באופציות בין הבנקים. בעולם, הסתיים ביום שישי המסחר ביציבות ברמה של 1.3409 דולרים ליורו. בשבוע החולף התחזק הדולר ב-4% וביום שישי נקבע שערו היציג על 3.739 שקלים.

"המבחן הגדול של הדולר יהיה הפעם טכני וינוע סביב רמה של 3.775 שקלים. במידה שהשער היציג ייקבע מעל לרמה זו, הרי שהדרך להתחזקות נוספת סלולה", כך מעריך מנכ"ל חדר עסקות המט"ח של חברת מטח 24, רפי כהן.

כהן מוסיף כי נראה שהזמן לכך הגיע בשל כמה סיבות: מצד אחד מתנהלת בישראל כלכלת "חצי בחירות", ומסגרת התקציב עשויה להיפרץ, בשל הצורך בהוצאת כסף לשם סגירת הסכמים קואליציוניים. שנית, התחזקות הדולר בעולם עדיין לא באה לביטוי מלא מול השקל. שלישית, כהן מעריך שארה"ב - שהיתה הראשונה להיכנס למשבר לאחר שיצרה אותו - תהיה גם הראשונה לצאת ממנו.

אחת השאלות העומדות בימים אלה על הפרק היא האם הירידות בשוקי המניות ואיגרות החוב יצרו הזדמנות כניסה. כהן מעריך כי מדובר בשאלה פסיכולוגית בעיקרה: "מפתה מאד, אף גם מפחיד, להיכנס לשוק ולקנות איגרות חוב שמבטיחות תשואה גבוהה. מהלך שכזה עשוי להניב רווחים גבוהים - אבל מבחן האומץ כאן הוא קריטי: קל יותר לקנות תיק שמציע תשואה נמוכה יותר, בגלל תחושת הביטחון - אך כאשר מחירי איגרות החוב יורדים, זה משרה חוסר ביטחון והעסקה נראית פתאום הרבה יותר מסוכנת".

כהן מזכיר כי אמנם קשה מאד לעשות את הצעד הראשון, אבל ההיסטוריה מלמדת שציידי הזדמנויות כאלה תמיד הרוויחו ממשברים: "זה היה נכון ב-29' וגם ב-87'. מי שהעז תמיד הרוויח בטווח הארוך, למרות שבטווח הקצר הוא ספג הפסדים".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully