וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת כבר מסורת

אייל דץ

19.10.2008 / 11:24

אחרי שעזרו לשפץ את קריית שמונה, טיפלו בילדים וחילקו מזון לתושבי שדרות, השנה עסקו מתנדבי פרויקט "סטודנטים מובילים ירוק" בניקיון הכנרת. רק אל תקראו להם אדישים

בתודעה הישראלית נתפסים הסטודנטים המקומיים כאדישים. כאילו שיעדיפו את טובתם האישית על פני עזרה לזולת או פעילות ציבורית, זאת בשונה מסטודנטים במקומות שונים ברחבי העולם שידועים כנושאי הדגל החברתי והסביבתי במדינותיהם. אם זאת, ישנם לא מעט סטודנטים שרואים להם למטרה לשבור את הסטיגמה השלילית הזאת ולהוכיח שאפשר גם אחרת. למעלה מ-300 מהם לקחו בשבוע שעבר חופש מהעבודות שלהם ויצאו בכדי לקחת חלק בפרויקט "סטודנטים מובילים ירוק", פרויקט התנדבות סטודנטיאלי, שהשנה הפך רשמית למסורת. במסגרת הפרויקט המתקיים זו השנה השלישית ברציפות, סייעו הסטודנטים בפריצת שביל סובב כינרת, שמטרתו היא החזרת חופי הכינרת לציבור, וביצעו עבודות ניקיון בסביבת השביל.

הכל התחיל כמה שבועות אחרי שהסתיימה מלחמת לבנון השנייה, אז "פשטו" למעלה מ-500 סטודנטים על קריית שמונה והחלו לסייע ולעזור לתושבי העיר המוכה. בין היתר עזרו הסטודנטים בשיקום היערות שנשרפו במלחמה, שיפוץ דירות שלמות בשכונות מצוקה בעיר, הפעלת קייטנות לילדי המקום ובניקיון וסיוד מקלטים. שנה לאחר מכן, ב-2007 השתנה היעד. הפעם הגיעו הסטודנטים לעיר שדרות זאת במסגרת פרויקט "סטודנטים מובילים דרומה". וסייעו בצביעת מיגוניות, שיפוץ שכונות, עזרה וטיפול בילדים בכפר השיקומי "עלה נגב" וחלוקת חבילות מזון לתושבי המקום.

השנה, הוכיחו הסטודנטים המשתתפים בפרויקט כי לא מדובר בגחמה חולפת אלה במסורת של ממש. "לא מדובר בעמותה, חברה בע"מ או גוף כלכלי", מדגיש עומר חימי דובר הפרויקט, "מדובר בסטודנטים שהרימו בשתי ידיים פרויקט התנדבות שנתי המביא עימו מאות סטודנטים שרוצים להוכיח שאפשר גם אחרת".

להצטרפות - movilimyarok@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully